Nowy Golf Cabriolet kontynuuje tradycję trzech generacji swoich poprzedników. Od 1979 do 2002 roku na drogi wyjechało ponad 680 tys. egzemplarzy odkrytych wersji tego popularnego Volkswagena.

Współczesny Golf kabrio został wyposażony w pełni automatyczny, miękki dach, którego złożenie zajmuje 9 sekund. Cała operacja może odbywać się nie tylko na postoju, ale także podczas jazdy pod warunkiem, że prędkość auta nie przekracza 30 km/h.

W przeciwieństwie do swoich poprzedników, nowy kabriolet z Wolfsburga nie posiada już pałąku przeciw kapotażowego. Jego rolę przejął specjalny system, którego ruchome elementy wysuwają się w razie potrzeby i razem z poduszkami i kurtynami powietrznymi chronią pasażerów podczas dachowania.

Niewątpliwym atutem niemieckiej nowości jest bagażnik, który przy złożonym dachu może pomieścić 250 litrów ładunku. To czyni Golfa jednym z najbardziej praktycznych kabrioletów w swoim segmencie rynku.

Samochód mierzący 4,25 m długości, 1,78 m szerokości i 1,42 wysokości będzie oferowany w Europie tylko w jednej wersji wyposażenia, podobnie jak ma to miejsce w przypadku takich modeli jak Eos, Passat CC, Touareg czy Phaeton.

Dla klientów, którzy będą chcieli spersonalizować swoje auto, Volkswagen przygotował paletę 9 kolorów karoserii, 9 wzorów i odcieni tapicerki oraz 50 różnych elementów dodatkowych.

W gamie silnikowej Golfa kabrio znajdą się silniki benzynowe i diesle, których zakres mocy zawierze się w przedziale 105-210 KM.

Najoszczędniejsza wersja auta będzie spalała 4,4 l/100 km i skorzysta z 1,6-litrowego silnika TDI o mocy 105 KM, który wykorzystuje technologię BlueMotion.

Sprzedaż Golfa ze składanym dachem rozpocznie się latem bieżącego roku. Za samochód w najtańszej odmianie trzeba będzie zapłacić na niemieckim rynku w przeliczeniu ponad 91 tys. zł.