W całym 2005 roku liczba sprzedanych Volkswagenów na rynku europejskim wyniosła 1.544.540 egzemplarzy. Jest to wynik o 3,2% lepszy niż w całym 2004 roku. Pozwoliło to niemieckiej marce na zwiększenie udziału rynkowego z 9,8 do 10,1 procent oraz na ponowne zajęcie pozycji lidera. W 2004 roku najbardziej popularną marką był bowiem Renault, który także przez ponad połowę ubiegłego roku znajdował się na czele list sprzedażowych. Ostatecznie jednak łączna sprzedaż wyniosła 1.464.424 samochody nowe, co oznacza spadek o 6,6% i stratę udziału rynkowego z 10,2 do 9,6%.

Kolejne miejsca zajęła marka Opel (Vauxhall w Wlk. Brytanii) ze sprzedażą 1.366.412 aut (-1,2%) i udziałem w rynku 9,0%. Na czwartej pozycji znalazł się Ford (1.256.890 aut, -3,5%), a na piątej Peugeot (1.129.897 aut, -6,0%).

Najbardziej dynamicznie w Europie w 2005 roku rozwijała się marka Kia, która w porównaniu do 2004 r. zwiększyła swą sprzedaż aż o 39,1% (242.063). Znacznym wzrostem sprzedaży mogą pochwalić się także Suzuki (+14,7%, 234.481), BMW (+11,0%, 650.428), Honda (+9,7%, 259.210) i Audi (+9,0%, 616.151).

Jak najszybciej o ubiegłym roku będą chciały z pewnością zapomnieć takie marki jak: Jaguar (-22,2%, 46.185), Alfa Romeo (-16,9%, 129.031), Fiat (-13,7%, 736.338).

Porównując wyniki całych grup marek, zdecydowanie na czele znajduje się grupa VW (VW, Audi, Seat, Skoda i in.), której łączna sprzedaż wyniosła 2.944.652 auta, była wyższa od zeszłorocznej o 3,2% i pozwoliła na zwiększenie udziału rynkowego do 19,3%. Drugie miejsce przypadło francuskiej grupie PSA Peugeot Citroen, która sprzedała w sumie 2.061.264 nowe auta (-2,9%) i nieznacznie zmniejszyła swój udział do 13,5%. Trzecie miejsce zajęła Ford Group (Ford, Volvo, Land Rover i Jaguar) ze sprzedażą 1.628.917 samochodów (-3,4%) i udziałem 10,7%. Niewiele mniejszą sprzedaż uzyskał w Europie koncern GM (Opel, Chevrolet, Saab i in.) - 1.625.828 aut (-0,7%) i udział w rynku 10,7%. Pierwszą piątkę zamyka Renault (oprócz francuskiej marki także Dacia) ze sprzedażą 1.487.464 pojazdów (-5,2%) i udziałem rynkowym 9,8%.