Na początku w ofercie będą 3 silniki benzynowe 1,4 l 75 KM, 1,4 l 90 KM i 1,6 l 110 KM. Gama silników wysokoprężnych składa się z HDi 1,4 l 70 KM, 1,6 l 90 KM oraz 110 KM z filtrem cząstek (FAP). Dzięki swojej mocy i momentowi obrotowemu 240 Nm mocniejsza wersja silnika 1,6 l posiada charakter zbliżony do sportowego.

Już niedługo zostaną one uzupełnione o nowoczesne jednostki powstałe we współpracy między PSA Peugeot Citroen i BMW Group. Pierwszy z nich to silnik czterocylindrowy o pojemności 1,6 litra, mocy 150 KM i maksymalnym momencie 240 Nm. Drugi silnik o tej samej pojemności, ale bez turbodoładowania, będzie rozwijał moc 115 KM, a maksymalny moment wynosić będzie 160 Nm.

Wszystkie wersje 207 otrzymały układ ABS, zapobiegający blokadzie kół, elektroniczny rozdzielacz siły hamowania (REF) z pełnym niezależnym sterowaniem hamowania każdego koła, a także wspomaganie hamowania awaryjnego (AFU) oraz automatyczne włączanie świateł awaryjnych w przypadku gwałtownego hamowania. Wszystkie wersje mogą być wyposażone seryjnie lub w opcji w system ESP, w skład którego wchodzą system antypoślizgowy (ASR), wpływający na sterowanie silnika i na hamulce oraz system dynamicznej kontroli stabilności (CDS), który wykrywa wszelką podsterowność lub nadsterowność.

Bezpieczeństwo bierne zapewnić mają cztery lub sześć (w zależności od rynku) poduszek powietrznych, dwie strefy zgniotu. Sporo uczyniono także w celu ochrony pieszych, zgodnie z dyrektywą UE. W przypadku takiego zderzenia zderzak ma pochłaniać siłę uderzenia i jednocześnie ma odrzucać nogi dla uniknięcia ciężkich urazów kolan. Z drugiej strony, pokrywa silnika umożliwia pochłonięcie siły uderzenia pieszego w pokrywę bez ryzyka dotknięcia elementów twardych.