o. Firma przejęła funkcję wyłącznego importera pojazdów Mercedes-Benz. Spółka zaczęła prowadzić działalność operacyjną na początku roku 1997, zatrudniając 25 pracowników. W roku 1997 sprzedaż Mercedesów w Polsce wzrosła prawie trzykrotnie w stosunku do 1996 r. W 1999 r. sprzedano 1700 aut osobowych. Wielkim powodzeniem cieszyła się wówczas Klasa A (dziesięciokrotny wzrost sprzedaży) oraz flagowy modelMercedesa - Klasa S. Na początku 2000 r. sieć sprzedaży Mercedes-Benz składała się z 46 kooperantów, w tym 30punktów dilerskich i 16 serwisowych, a sieć Chrysler Group obejmowała 20 punktów dilerskich i 1 punkt serwisowy. 1 stycznia 2000 r. Mercedes-Benz Polska przejęła przedstawicielstwo marek Chrysler i Jeep, w wyniku czego powstała firma DaimlerChrysler Automotive Polska Sp. z o.o. należąca w 100 proc. do koncernu DaimlerChrysler AG (Stuttgart/Auburn Hills). Prezesem zarządu spółki pozostał Günter Baumgartner (od 1997 do 2002 r.). W latach 2000-2003 odnotowano wzrost sprzedaży o 30 proc. (z 6619 do 9722 pojazdów). W 2001 r. obroty spółki przekroczyły po raz pierwszy miliard złotych. W 2001 r. DCAP sprzedała ponad 3100 samochodów osobowych. W tym samym roku uruchomiono Regionalne Centrum Logistyczne w Ołtarzewie pod Warszawą. W marcu 2003 r. rozpoczął działalność Salon Firmowy Sprzedaży i Serwisu Mercedes-Benz Sosnowiec. Wartość inwestycji wyniosła 34 mln zł.W maju 2004 r. kosztem 250 mln zł na 4-hektarowej działce w gminie Włochy powstała siedziba koncernu mieszcząca rozproszone dotychczas w różnych punktach Warszawy spółki koncernu DaimlerChrysler w Polsce.