Od początku 2005 r., kiedy to DaimlerChrysler jako pierwszy na świecie zaoferował swoim klientom innowacyjną technologię BlueTec dla silników wysokoprężnych, klienci z całej Europy zamówili już ponad 100.000 tych aut. Po drogach jeździ już 80.000 ciężarówek BlueTec, z których ponad 95 % spełnia wymagania normy emisji spalin Euro 5, która wejdzie w życie dopiero w październiku 2009 r.

„Dzięki samochodom ciężarowym Mercedes-Benz jesteśmy pionierem w tej dziedzinie oraz największym dostawcą tej innowacyjnej dieslowskiej technologii” – mówi Andreas Renschler, członek Zarządu DaimlerChrysler AG odpowiedzialny za Dział Samochodów Ciężarowych. „Mercedes-Benz był pierwszą marką samochodów ciężarowych, która rozpoczęła systematyczny proces wymiany swoich silników na silniki zgodne z normami Euro 4 i Euro 5. Rozpoczęliśmy od modelu Actros, potem przyszła kolej na Axora, Atego, Econica oraz Unimoga. Ponad 100.000 zamówień, jakie otrzymaliśmy do tej pory, stanowi dowód na to, że wczesne wprowadzenie nowej technologii BlueTec okazało się wartością dodaną dla naszych klientów”. Już od początku 2005 r., Mercedes-Benz zaczął stopniowo wdrażać technologię BlueTec do swojej gamy produktów, zaczynając od samochodów ciężarowych do transportu dalekobieżnego. Klienci mogli zakupić pojazdy wyposażone w nową technologię na długo, zanim nowe normy emisji spalin weszły w życie. Od tego czasu, większość europejskich producentów samochodów ciężarowych przestawiła się na technologię BlueTec, która wykorzystuje selektywną redukcję katalityczną (SCR), przy użyciu płynu AdBlue. W obliczu zbliżającego się wejścia w życie normy Euro 5, wszyscy producenci wykorzystują już w tej chwili technologię SCR.

Technologia BlueTec dla silników wysokoprężnych oferuje wiele różnych korzyści. Poza zgodnością z normą emisji spalin Euro 4 i zbliżającą się normą Euro 5, nowa technologia oznacza również większą rentowność. „BlueTec umożliwia naszym klientom korzystanie z rządowych programów motywacyjnych” - mówi Hubertus Troska, dyrektorMercedes-Benz Trucks na Europę i Amerykę Łacińską. „Poza tym, połączenie technologii BlueTec z nowoczesnymi silnikami pozwala na efektywne spalanie paliwa. W zależności od konkretnego typu silnika, skutkuje to nie tylko większą mocą, ale także mniejszym zużyciem paliwa”. Kolejną zaletą systemu jest fakt, że pojazdy z BlueTec osiągają wyższą cenę na rynku wtórnym, co oznacza jeszcze większą oszczędność dla klientów.

DaimlerChrysler Truck Group, należący do koncernu DaimlerChrysler AG, jest największym światowym producentem pojazdów użytkowych. Truck Group ze swoimi pięcioma wiodącymi markami — Mercedes-Benz, Freightliner, Sterling, Western Star i Fuso — jest obecny w ponad 50 lokalizacjach w Europie Zachodniej, Azji, krajach NAFTA i Ameryce Łacińskiej. W ubiegłym roku wielkość sprzedaży Truck Group na całym świecie osiągnęła 537.000 egzemplarzy.