Produkcja Holdenów Astra i Cascada na eksport do Australii i Nowej Zelandii rozpoczęła się w gliwickim zakładzie w lutym tego roku i jest efektem ogłoszonej niedawno strategii zacieśniania współpracy firmy Opel z innymi markami GM. Pod koniec tego roku planowane jest również rozpoczęcie produkcji Buicka Cascady, który trafi na rynek Ameryki Północnej.

„Dwumilionowy samochód, wyprodukowany przez gliwickiego Opla, stanowi symboliczne otwarcie kolejnego etapu rozwoju naszego zakładu, którego dopełnieniem będzie uruchomienie produkcji nowej generacji Opla Astry w drugiej połowie tego roku. Jesteśmy bardzo zgranym i doświadczonym zespołem, co pozwala nam produkować samochody najwyższej światowej klasy.” – powiedział Andrzej Korpak, dyrektor generalny GM Manufacturing Poland.

Pierwszy samochód, model Astra Classic, został wyprodukowany w Gliwicach 31 sierpnia 1998 r. Na przestrzeni lat gliwicki zespół zasłynął z produkcji wysokiej jakości samochodów, od miejskiego Opla Agila, przez cztery kolejne generacje kompaktowej Astry, aż po rodzinnego minivana Zafirę. Obecnie, obok eleganckiej Cascady, zakład produkuje trzy wersje nadwoziowe Opla Astry.

Fabryka Opla w Gliwicach jest jednym z największych pracodawców w regionie. Od ponad szesnastu lat produkuje samochody na rynki Europy, Afryki, Ameryki Północnej, Azji i Oceanii, co czyni go jednym z największych eksporterów w Polsce. Zakład jest również jednym z najlepszych w General Motors pod względem zużycia energii dzięki projektom środowiskowym, w tym optymalizacji zarządzania energią.

Opel jest jedną z najszybciej rozwijających się marek w Polsce. W 2014 roku marka sprzedała ponad 28 000 samochodów w tym kraju (+41 procent) i awansowała na czwarte miejsce, z prawie 7,2 procentowym udziałem w całym rynku samochodowym. W bieżącym roku Opel kontynuuje trend wzrostowy: w pierwszym kwartale sprzedaż marki wzrosła o 23 procent, a udział w rynku o 1,7 punktu procentowego, w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku.