Pierwszym modelem Dacii wprowadzonym na nasz rynek w 2004 roku był Logan, który już w następnym roku podbił serca 2 400 nabywców ceną, solidnością i bardzo niskimi kosztami serwisowania. W 2007 roku gama została poszerzona o wersję kombi MCV, która natychmiast zdobyła uznanie nabywców za niespotykane wówczas możliwości ładunkowe oraz możliwość przewożenia 7 dorosłych osób. Logan MCV był wówczas - i pozostaje nadal - jedynym 7-osobowym autem w tak korzystnej cenie.

Pojawienie się w 2008 roku 5-drzwiowego hatchbacka Sandero zmieniło preferencje nabywców i model ten błyskawicznie zdobył uznanie na polskim rynku za elegancję i komfort wysokiego nadwozia, dynamiczną linię oraz charakterystyczną dla wszystkich modeli Dacii niezawodność.

Logan Pick-up wszedł do oferty Dacii w 2009 roku. Jest to samochód wyróżniający się w swojej kategorii dużą ładownością, która wynosi 800 kg dla wersji benzynowej i 770 kg dla wersji z fabryczną instalacją LPG. Samochód został zaprojektowany z myślą o drobnych przedsiębiorcach poszukujących prostego i praktycznego samochodu dostawczego z otwartym nadwoziem, przystosowanym do łatwej zabudowy w zależności od potrzeb.

Hitem ostatnich miesięcy jest Duster, który zadebiutował na polskim rynku wiosną 2010 roku. Cieszy się on dużą popularnością nie tylko w Polsce, gdzie sprzedano już prawie 3,5 tysiąca sztuk, ale we wszystkich krajach europejskich, w których jest dostępny oraz na wielu rynkach pozaeuropejskich. Wprowadzając Dustera, Dacia udowodniła, że można zaoferować klientom funkcjonalny i przyjazny dla środowiska SUV o dobrych własnościach terenowych po przystępnej cenie.

Dacia Duster w wersji 4x4 jest przeznaczona dla klientów potrzebujących na co dzień terenowego samochodu, który pozwala na swobodną jazdę po każdego rodzaju drogach. Wersja 4x2 z wysoko umieszczonym miejscem kierowcy, dającym poczucie bezpieczeństwa spełnia potrzeby klientów poszukujących rodzinnego samochodu.

Obecnie na naszym rynku dostępne są cztery modele Dacii w segmencie aut osobowych: Logan, Sandero, Logan MCV i Duster oraz dwa modele dostawcze - Logan Pick-up i Logan Van. W maju do sprzedaży weszły pierwsze auta Dacii z fabryczną instalacją gazową (ofertą objęto oba modele samochodów dostawczych), w czerwcu poszerzono ofertę LPG o trzy modele osobowe (Logan, Logan MCV oraz Sandero).

Dynamiczny wzrost marki Dacia jest odzwierciedleniem zmiany mentalności nabywców. Wcześniej klienci mieli opory przez kupowaniem samochodu w niskiej cenie. Obecnie, według badania firmy Cételem przeprowadzonego w 2010 roku, na najważniejszych rynkach europejskich, klienci coraz częściej poszukują samochodów w rozsądnej cenie.

Relacja jakości do ceny nabrała z pewnością większego znaczenia pod wpływem kryzysu gospodarczego. Dacia potrafiła uprzedzić zmianę mentalności wprowadzając na rynek gamę niezawodnych samochodów o bezkonkurencyjnym stosunku ceny do parametrów użytkowych.

Koncern Renault planuje dalszy rozwój marki i zwiększenie sprzedaży miedzy innymi poprzez wprowadzanie nowych modeli w gamie Dacii. W najbliższych planach jest nowy model dostawczy i nowy samochód rodzinny, które pojawią się na polskim rynku w 2012 roku.