Kierowca, którego samochód pokonał most jako 50 mln otrzymał kwiaty i bon na nocleg w jednym z duńskich hoteli.
Most nad cieśniną Sund połączył w 2000 roku szwedzkie Malmoe z duńską Kopenhagą. Dokładniej połączenie składa się z mostu o długości 7845 m, sztucznej wyspy o długości 4055 m i tunelu o długości 3510 m. Szlakiem tym przebiegają dwie dwupasmowe jezdnie i dwa tory kolejowe. Droga przebiegająca przez most jest częścią drogi europejskiej E20. Most ten jest najdłuższym mostem w Europie, jak również najdłuższym mostem na świecie, który łączy dwa państwa.
Budowę mostu rozpoczęto w roku 1995, zakończono 14 sierpnia 1999. Jego Królewska Wysokość Książę Fryderyk z Danii i Jej Królewska Wysokość następczyni tronu Wiktoria ze Szwecji spotkali się tego dnia w połowie długości mostu, aby świętować jego powstanie.
Oficjalne otwarcie miało miejsce 1 maja 2000 roku - uczestniczyli w nim: Małgorzata II (królowa Danii) oraz Karol XVI Gustaw (król Szwecji). Początkowo wykorzystanie mostu było mniejsze niż zakładano, co powodowało wyższe ceny przejazdu. Jednak dopiero od 2005 roku można było zaobserwować znaczący wzrost ilości osób korzystających z mostu.
Szwedzki rząd ma w planie budowę kolejnej przeprawy, która połączy Półwysep Skandynawski z Europą. Tunel lub most powstanie do 2021 roku i ma zostać zbudowany pomiędzy szwedzkim miastem Helsingborg a duńskim Helsingoer.