Firma Binz powstała w 1936 roku i specjalizowała się produkcją karetek pogotowia. Obecnie pracuje tutaj 120 osób. Rocznie powstaje tutaj 300-400 Mercedesów E-Klasa z przedłużonym rozstawem osi oraz 900 pojazdów specjalnych na bazie Volkswagena T5. Są to karetki pogotowia, karawany i przedłużone limuzyny.
Po prawie 20 letniej przerwie siedem lat temu wznowiono produkcję przedłużonych limuzyn na bazie modelu W211. Powstały także takie wersje oparte na bazie W124 i W210, ale te nie przekroczyły fazy prototypów, które stworzono na indywidualne zamówienia.
Najnowszy Binz E Limousine powstał na przedłużonej płycie podłogowej z rozstawem osi 3985 mm, a jego długość całkowita wynosi 5979 mm. Ten luksusowy pojazd dysponuje trzema parami drzwi, a nabywca ma do wyboru jedną z trzech wersji wnętrza.
Podstawowa wersja Six-Door ma trzy rzędy siedzeń i siedem miejsc. Vis-a-Vis ma środkowy rząd siedzeń odwrócony przeciwnie do kierunku jazdy i pasażerowie mogą w nim siedzieć naprzeciwko siebie. Natomiast wersja Individual jest pięcioosobowa, ale w tylnej części przeznaczona tylko dla dwójki pasażerów, którzy mają tam największy możliwy komfort.
Do napędu można wybrać jeden z trzech silników. Podstawowy czterocylindrowy rzędowy turbodiesel o pojemności skokowej 2143 cm3 o mocy 150 kW przy 4200 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm w zakresie od 1600 do 1800 obr./min.
Kolejny to sześciocylindrowy widlasty o pojemności skokowej 3498 cm3 o mocy 215 kW przy 6400 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 3600-5100 obr./min oraz V8 o pojemności skokowej 5461 cm3 o mocy 285 kW przy 6000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 530 Nm w zakresie 2800-4800 obr/min.
Masa własna wszystkich trzech wersji przekracza 2,1 tony i z tego powodu na niemieckich autostradach pojazdy te nie mogą przekraczać prędkości 210 km/h, co zostało elektronicznie ograniczone.
Warto dodać, iż firma Binz ściśle współpracuje z Mercedesem i gwarantuje jakość koncernu Daimler, co jest poparte odpowiednimi certyfikatami.
x | E 250 CDI BlueEFFICIENCY | E 350 CGI BlueEFFICIENCY | E 500 |
Silnik | |||
Ułożenie cylindrów/ liczba cylindrów | rzędowe/ 4 | V/ 6 | V/ 8 |
Pojemnośc skokowa (cm3) | 2.143 | 3.498 | 5.461 |
Moc (kW [PS] przy obr./min) | 204/4200 | 292/6400 | 388/6000 |
Maksymalny moment obrotowy (Nm / obr./min) | 500 / 1600 - 1800 | 365 / 3600 - 5100 | 530 / 2800 - 4800 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 8,5 | 7,7 | 6,0 |
Prędkosć maksymalna (km/h) | 210* | 210* | 210* |
Średnie zużycie paliwa (l) | 7,5 | 10,0 | 11,5 |
CO2-emisja | 190 | 233 | 269 |
Norma emisji | EU5 | EU5 | EU5 |
Masa pojazdu | |||
Masa własna (kg) | 2100 | 2120 | 2135 |
Masa całkowita (kg) | 2700 | 2700 | 2700 |
Bagażnik (VDA) (I) | 540 | 540 | 532 |
Zbiornik paliwa / rezerwa (l) | 59/8 | 80/9 | 80/9 |