Już 6 marca 2007 roku podczas dania prasowego 77. Międzynarodowego Salonu samochodowego w Genewie będzie miał swoją wielką premierę Fiat Grande Punto Abarth. To także pierwszy wielki krok powrotu prestiżowej włoskiej marki do sportów motorowych. Już dzisiaj zapowiadane są kolejne modele.
Na genewskim stoisku zobaczymy dwie interpretacje Fiata Grande Punto w wersji Abarth. Jeden, to wersja cywilna, napędzana czterocylindrowym silnikiem benzynowym 1,4Turbo o mocy 150 KM przy 5500 obr./min. Wkrótce pojawi się także zestaw Abartha modyfikujący ta jednostkę do mocy 180 KM.
Obok zobaczymy także wersję typowo wyczynową, a więcFiata Grande Punto S2000, który jest wielka nadzieją włoskiego producenta. Napędzany czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 2000 cm3 i mocy 270 KM, z napędem na cztery koła. Takim samochodem w 2006 roku Paolo Andreucci i Anna Andreussi wygrali 7 z 11 eliminacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Włoch. W tym roku wyprodukowanych zostanie 15 takich samochodów i zobaczymy je na trasach rajdowychw wielu krajach.
Przed laty Abarth zasłynął z modyfikacji Fiata 500. W 1958 roku model ten produkowany seryjnie posiadał silnik o mocy 13 KM przy 4000 obr./min. Jednak po ingerencji specjalistów z firmy Abarth moc ta wzrosła do 26 KM przy 5000 obr./min, a prędkość maksymalna z fabrycznych 85 km/h do 118 km/h. To były jedne z pierwszych sukcesów Abartha, a Fiat 500 Abarth zasłynął na trasach rajdów jako konkurencyjny, mały samochód, który wygrywał z najlepszymi i…znacznie większymi rywalami.
Fiat 500 był samochodem adresowanym do ludzi młodych. Podobnie jak dzisiaj, także Grande Punto ma nawiązując do tych wielkich tradycji i być może sukcesów.
Współczesny Abarth & C. dysponuje doświadczoną w sportach samochodowych załogą w sportach samochodowych. W sumie zatrudnionych jest obecnie 113 specjalistów, których największym marzeniem jest nawiązanie do wspaniałej przeszłości.