Aktywny pedał gazu Continentala dopełnia aktywne systemy bezpieczeństwa. Siłą przeciwną i wibracjami przestrzega kierowcę przed niebezpieczeństwem, skracając w ten sposób czas jego reakcji. Takie rozwiązanie wybrano, ponieważ kierowca intensywniej odczuwa impulsy mechaniczne od sygnałów wizualnych czy akustycznych.
System połączony jest z aktywnym tempomatem, pod pedałem umieszczono silnik elektryczny. Jeśli samochód zbytnio przybliży się do pojazdu jadącego przed nim, pedał gazu najpierw zacznie wibrować, a później zaczyna wytwarzać siłę przeciwną nodze kierowcy. Wbrew temu kierowca nadal ma kontrolę nad pedałem i może powstałą sytuację rozwiązać przez przyśpieszenie lub wyprzedzenie. Reakcja systemu zanim przestrzeże kierowcę wynosi 0,1 s.
Wybrane rozwiązanie jest proste i może być zamontowane w jakimkolwiek samochodzie. W przyszłości aktywny pedał można będzie połączyć z systemem elektronicznej komunikacji pojazdów, wykorzystać go do przebudzenia zasypiającego kierowcy czy przestrzegania kierowcy przed nieefektywnym stylem jazdy. Podobny system, który miałby przyczynić się do zmniejszenia zużycia paliwa i zwiększenia bezpieczeństwa, przygotowuje również spółka Nissan.