Nowy silnik oznacza dla Alfa Romeo 159 nowe oznaczenie 1750 TBi, które liczbą odwołuje się do modelu 1750 Berlina z roku 1968. Samochód, który widnieje na fotografiach obok 159 1750 TBi, bazował na modelu Giulia, a karoserię zaprojektował Bertone.
Pod maską klasycznej Alfa Romeo 1750 Berlina pracował wolnossący 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1779 cm3 produkujący 87 kW (118 KM) przy 5500 obr./min, który w połączeniu z 5-biegową manualną skrzynią biegów i masą 1060 kg zapewniał autu o długości 4390 mm prędkość maksymalną ponad 180 km/h.
Nowe Alfa Romeo 1750 TBi również należy do mocniejszych w ramach gamy silnikowej. Do napędu zastosowano 4-cylindrowy silnik o pojemności 1742 cm3 z dwoma turbosprężarkami, bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem zmiennych faz rozrządu zaworów ssących i wydechowych. Jednostka dysponuje mocą 147 kW (200 KM) przy 5000 obr./min i momentem obrotowym 320 Nm przy 1400 obr./min. Standardem jest 6-stopniowa manualna skrzynia biegów.
Alfa Romeo 159 1750 TBi z karoserią o długości 4660 mm osiąga masę 1430 kg, prędkość maksymalna wynosi 235 km/h, a przyśpieszenie od 0 do 100 km/h odbywa się w 7,7 s. Zużycie paliwa w mieście sięga 11,8 l/100 km, poza miastem 6,0 l/100 km, a w cyklu mieszanym auto potrzebuje średnio 8,1 l/100 km.
Na rodzimym rynku Alfa Romeo 159 1750 TBi z karoserią sedan i Sportwagon zadebiutuje w tym miesiącu, po czym stopniowo będzie wprowadzana na kolejne rynki.