Co tym razem mamy do dyspozycji pod maską? Do wyboru jeden z dwóch silników – czterocylindrowy 2,2 JTS o mocy 136 kW (185 KM) i widlasty sześciocylindrowy 3,2 litra o mocy 191 kW (260 kM). To oczywiście jeszcze nie wszystko. Nabywcy maja wybór przekładnia – manualną, zrobotyzowana Selespeed lub automat Q-Tronic. Napęd czterech kół Q4 dostępny będzie jedynie z jednostką V6.
Firma Italia Independent dodała stylowe elementy jak m.in. okulary słoneczne, torby itp. Wszystko w nowoczesnym designieMade in Italy i najwyższej jakości. Twórcy tej serii limitowanej nie bronili się przed wykorzystaniem drogich materiałów jak .in. kevlar, Gore-Tex, czy tkanina Cordura stworzona przez firmę DuPont.
Brera Italia Independent będzie oferowana jedynie z matowym nadwoziem, wyjątkowy design maję czarne obręcze kół, zaciski hamulców są czerwone. Jest też kilka elementów z aluminium.
Deska rozdzielcza została obłożona karbonem, podobny materiał jest widoczny na kole kierownicy, która pokryta została czarno-czerwona skórą. Takie połączenia znajdziemy także na siedzeniach i wewnętrznych elementach drzwi. Aluminiowe są pedały.
Bogate wyposażenie tego modelu obejmuje m.in. system elektronicznej stabilizacji VDC, 7 poduszek powietrznych, dwustrefowa automatyczną klimatyzację, audio z CD i MP3 oraz tempomat. Możliwość indywidualizacjiobejmuje reflektory Bi-ksenonowe, system parkowania, audio firmy Bose, system Blue&Me, nawigację satelitarna Blue&Me Nav.
Limitowana seria Italia Independent powstanie w liczbie 900 egzemplarzy. Będą ją mogli kupić mieszkańcy Europy, Japonii i innych kontynentów. Sprzedaż rozpocznie się we wrześniu, a ceny rozpoczynają się od 32.200 Euro za wersję 2,2 JTS Selespeed.