10 nich rozgrywanych będzie w Europie, 1 w Australii, 1 w Katarze, 1 RPA i 1 w USA. Zawody te przyciągają coraz więcej kibiców: zarówno na torach wyścigowych (w 2008 roku ponad milion osób), jak i przed telewizorami (w sumie ponad 2 miliardy widzów). Jako wydarzenia sportowe szczególnie dobrze harmonizują ze sportowym duchem marki Alfa Romeo. Mistrzostwa SBK są transmitowane przez 95 stacji telewizyjnych, co oznacza w sumie prawie 3500 godzin emisji w sezonie wyścigowym.
Podczas każdego wyścigu 32 zawodnikom serii SBK World Championship będą towarzyszyły samochody bezpieczeństwa Alfa Romeo, cztery ogniście czerwone Alfy MiTo z turbodoładowanymi silnikami o pojemności 1.4 litra: idealny wybór jeśli chce się przyciągnąć uwagę publiczności. Inicjatywa ta będzie niezwykle widoczna dzięki dużej liczbie fanów na torach, również w całej sieci sprzedaży oraz wśród klientów.
Alfa Romeo będzie też jednym z głównych graczy w świecie jednośladów podczas cyklu Moto GP wspólnie z zespołem Ducati Racing, zatrudniającym takie sławy jak Mistrz Świata z 2006 roku, Nicky Hayden oraz Mistrz Świata z 2007 roku - Casey Stoner. W serii Superbike, Alfa będzie sponsorować kierowców: Michel Fabrizio i Noriyuki Haga
Dodatkowo, Alfa Romeo stanowić będzie atrakcję podczas rozgrzewki oraz przed każdym wyścigiem w całej serii zawodów towarzyszących cyklowi SBK Superbike World Championship: Superstock 600 European Championship, Superstock 1000 FIM Cup oraz Supersport World Championship.
Kontynuowanie sponsoringu Alfy Romeo w serii SBK Superbike World Championship oraz w Ducati Racing popiera entuzjastycznie nowy dyrektor zarządzający marki Sergio Cravero, który długo promował takie okazje do komunikacji i poprawy wizerunku Marki: okazje takie stanowią również wsparcie dla wypromowania nowych produktów, jak limitowana edycja Alfa Romeo 147 Ducati Racing, która pojawiła się w zeszłym roku.
Ścisła współpraca Alfy Romeo oraz serii SBK Superbike World Championship i Ducati Racing potrwa do końca 2011.