Firma Alfa Romeo lubi ostatnio publiczne plebiscyty, gdyż zorganizowała nie tylko konkurs o nazwę dla nowego małego modelu, ale także głosowanie nad projektami logo, które pojawi się na aucie. Ponieważ Alfa Romeo przygotowuje masywną kampanię reklamową, jest pewne, że z nowym znaczkiem będziemy się spotykać coraz częściej.

Co prawda zaraz pierwszy konkurs skończył się dziwnymi manipulacjami, ponieważ zwycięską nazwę Furiosa zastąpiono skrótem MiTo (tu również zaszła zmiana, gdyż pierwotnie pomiędzy sylabami widniała kropka). Nazwa powstała z pierwszych dwóch liter miast Mediolan (Milano) i Turyn (Torino). Pierwsze z miast jest tradycyjnym ośrodkiem projektanckim (nie tylko samochodów), drugie miejscem, w którym produkowana będzie mała Alfa. Pomiędzy pierwotnymi nazwami nominowanymi do plebiscytu nie znalazła się ani nazwa Mi.To, ani MiTo.

Drugie głosowanie dotyczyło logo samochodu. Odwiedzający strony Alfa Romeo wybrali stonowany projekt, który według nich najlepiej oddaje dynamikę i drapieżność auta. Może i w tym wypadku Alfa Romeo zmieni zdanie, gdyż uzna, że nowe logo nie zdoła zainteresować młodej klienteli, z której przede wszystkim mają się wywodzić nabywcy auta? Czas pokaże.