Imię miłośnika samochodów, który jako pierwszy w USA odebrał kluczyki od nowego sportowego Alfa Romeo, po raz pierwszy obiegło świat w roku 2006. Wtedy zamówił on w studio Pininfarina Ferrari P4/5 z nadwoziem zrobionym na indywidualne zamówienie. Również pozostałych 84 amerykańskich klientów Alfa Romeo wywodzi się spomiędzy VIP-ów, którzy jeżdżąc w nowych włoskich samochodach będą robili marce z Mediolanu potrzebną reklamę. Dystrybucję w USA zapewniają dealerzy Maserati. James Glickenhaus odebrał swoje Alfa Romeo 8C Competizione w salonie Miller Motorcars w stanie Connecticut.
Alfa Romeo znikło z amerykańskiego rynku w roku 1995. Chociaż już kilkakrotnie firma planowała powrót, amerykańscy klienci na razie nie doczekali się oficjalnej sprzedaży. Do serii 85 sportowych coupe nawiąże co prawda limitowana edycja wersji Spider, ale na bardziej pospolite modele Alfa Romeo Amerykanie muszą zaczekać co najmniej do roku 2011.
Planowane wprowadzenie na rynek USA modeli 159, Brera, Spider i MiTo na razie nie dojdzie do skutku z powodu kryzysu finansowego. Możliwe, że najmniejsze MiTo swojego amerykańskiego debiutu doczeka się nieco wcześniej niż pozostałe modele marki. Auto najprawdopodobniej będzie sprzedawane w salonach Mini. Kuriozalną umowę Alfa Romeo i BMW rzekomo już podpisały. Chociaż Mini jest mniejsze od MiTo, postrzegane są jako konkurenci.