Producent aut z Mediolanu, który ma za sobą bogatą tradycję wyścigową, swój powrót za wielką wodę planuje już od roku 2000. Ogrom tego projektu oraz problemy Alfy z jakością, sprzedażą i wynikami ekonomicznymi odsuwają wejście na amerykański rynek w nieskończoność. Najnowszym terminem jest rok 2008, kiedy do sprzedaży w USA ma trafić produkowane w małych seriach coupe 8C Competizione.

Chociaż wyniki sprzedaży Alfa Romeo na rynku amerykańskim w latach osiemdziesiątych były bardzo niskie, dla Amerykanów auta tego producenta do dziś są ikonami. Image wyjątkowej i charyzmatycznej marki wesprze na pewno również pierwsze sportowe coupe z 8-cylindrowym silnikiem pod maską. Producent planuje zbudować 500 sztuk zamkniętej i 500 sztuk otwartej wersji nadwoziowej. Dokładnie połowa produkcji ma trafić na rynek amerykański. Coupe, którego cena osiągnie zapewne zawrotną cenę 980.000 zł, będzie sprzedawane u prawie pięćdziesięciu dilerów Maserati. Siostrzany model Spider 8C trafi do amerykańskich salonów sprzedaży w roku 2009, a od roku 2010/2011 sieć Maserati rozpocznie sprzedaż modeli 159, Brera i Spider.

Modele dla rynku amerykańskiego będą znacznie zmodyfikowane. Sedan 159 ma otrzymać karoserię z większym rozstawem osi oraz większą przestrzenią bagażową.

Wygląd produkcyjnej wersji 8C Competizione nie jest jeszcze ostatecznie ustalony. Niezależne źródła mówią o sportowym coupe z rurową ramą przestrzenną i karoserią z kompozytu. Silnik będzie prawdopodobnie oparty o 8-cylindrowy blok znany z samochodów Maserati i Ferrari, w tym wypadku osiągający moc ok. 435 KM. Przed koncernowym kanibalizmem między produktami Alfy, Maserati i Ferrari, chronić ma koncepcja napędu podobna do Maserati, połączona z silnikiem o dzikim, wyjącym charakterze, zbliżonym do Ferrari.