Łączna sprzedaż koncernów Renault i Nissan w 2007 roku wyniosła 6 160 046 samochodów (wzrost o 4,2procenta), co daje 9,1 procentaudziału w światowym rynku i stanowi kolejny rekord sprzedaży aliansu.

Sprzedaż Renault i Nissana wyniosła odpowiednio 2 484 472 i 3 675 574 samochodów, przy czym łączna sprzedaż Renault wzrosła o 2,1 proc., a Nissana - o 5,7 proc.

Głównymi strefami wzrostu sprzedaży Aliansu były : Rosja (plus 49,9 proc.), Ameryka Łacińska i Południowa (plus 12,6 proc.), Chiny (plus 25,6 proc.) i Środkowy Wschód oraz Afryka(plus 16,2 proc.).

Grupa Renault

Grupa Renault sprzedała 2 134 484 samochody marki Renault (plus 0,9 proc.), 119 824 marki Renault Samsung Motors (minus 1,5 proc.) i 230 164 Dacii (plus 17,2 proc.). Logan, sprzedawany zarówno pod marką Renault jak i Dacia, umocnił odniesiony sukces dzięki sprzedaży 367 745 samochodów, co przekłada się na wzrost o ponad 48 proc. W 2007 r. oferta Loganów wzbogaciła się o modeleLogan MCV i Logan Van. Najnowszy samochód zaprojektowany na płycie podłogowej Logana – Sandero – został wprowadzony w krajach Mercosur pod koniec 2007 roku.

Renault kontynuuje ekspansję na rynkach międzynarodowych. Sprzedaż poza Europą wzrosła o 16,3 proc. do poziomu 861 330 samochodów i stanowi niemal 35 proc. łącznej sprzedaży Grupy.

Rok 2007 zapoczątkował ofensywę produktową Renault. Do sprzedaży zostały wprowadzone modele Logan Van, Nowe Twingo, Nowa Laguna w wersji hatchback i kombi, QM5 i Sandero.

W ciągu dwóch pierwszych miesięcy 2008 r. pojawią się cztery kolejne samochody : nowe Kangoo w wersji osobowej i dostawczej, Clio Grandtour i Grand Modus. Na rynek zostanie również wprowadzona faza 2 Modusa. W ciągu tego roku oferta Renault poszerzy się jeszcze o pięć kolejnych modeli. Do wzrostu grupy Renault przyczynią się wszystkie trzy marki (Renault, Dacia, RSM). Zgodnie z przewidywaniami sprzedaż w 2008 r. ma zwiększyć się o ponad 10 porc., dzięki wzrostowi we wszystkich regionach.

Nissan i Infiniti

Nissan sprzedał rekordową liczbę samochodów pod markami Nissan i Infiniti. W 2007 r. zostały wprowadzone ważne nowości, takie jak coupe Altima, modele z gamy Livina i cross-over Rogue. Światowa sprzedaż marki Infiniti wzrosła do 151 683 sztuk dziękisukcesowi G35 i wprowadzeniu coupe G37.

Już trzeci rok z rzędu sprzedaż Nissana przekroczyła próg 1 miliona samochodów dzięki wzrostowi o 4,8 proc. w Stanach Zjednoczonych, które są głównym rynkiem marki. W 2007 r. sprzedaż Nissana napędzały modele Versa (kompaktowy van) i Altima z gamy Nissana oraz Infiniti G35.W Japonii sprzedaż Nissana spadła o 6proc. do poziomu 720 973 sztuk. Pomimo tej zniżkowej tendencji Nissan zwiększył sprzedaż i udział w rynku małych samochodów, dzięki wprowadzeniu nowych modeli, takich jak Pino.

Sprzedaż w Europie lekko wzrosła. Trudną sytuację na dojrzałych rynkach zrekompensował dynamiczny rozwój popytu w Rosji (plus 59,6 proc.) oraz duży sukces modelu Qashqai.

Na innych rynkach sprzedaż Nissana wzrosła o 8 proc. do 1 024 683 samochodów. W 2007 r. koncern odnotował w Chinach 25-procentowy wzrost sprzedaży dzięki sukcesowi modelu Tiida oraz nowych aut Grand Livina i Livina. Rośnie również sprzedaż Infiniti oraz samochodów dostawczych Nissana na rynkach koreańskim, chińskim i krajów GCC.

Korzystna współpraca

Rok 2007 r. przyniósł postęp aliansu Renault - Nissan we wszystkich dziedzinach, tworząc nowe szanse na przyszły wzrost. Jeśli chodzi o projektowanie nowych modeli i inżynierię pojazdową Nissan może wzbogacić swoją ofertę dzięki płycie podłogowej Logana.

Renault korzysta natomiast z uznanego doświadczenia Nissana w zakresie samochodów z napędem 4x4. Japońska marka aktywnie uczestniczyła w pracach nad nowym modelem cross-overa dla marek Renault i Renault Samsung Motors. Nowy, zaprojektowany przez Renault samochód, o typowym dla francuskiej marki stylu, będzie produkowany przez Renault Samsung Motors w Korei.

W ramach szeroko zakrojonej inicjatywy zmierzającej do obniżenia emisji CO2 i cząstek stałychAlians i firma Project Better Place opracowały warunki umożliwiające masową sprzedaż samochodów elektrycznych na rynku izraelskim od 2011 roku.

Alians umożliwia obu partnerom rozwój na wschodzących rynkach. Rozpoczęły się znaczne inwestycje w Chinach (Nissan i Dongfeng), Indiach (Renault i Mahindra & Mahindra) oraz w Rosji (Renault i Avtoframos). 8 grudnia 2007 grupa Renault podpisała list intencyjny z firmą AvtoVAZ, której moce produkcyjne pozwolą na produkcję ponad 750.000 samochodów rocznie. Ponadto Nissan buduje w Sankt-Petersburgu zakład, który powinien rozpocząć produkcję w 2009 roku.

W Tangerze w Maroku Alians i Królestwo Maroka tworzą jeden z największych kompleksów motoryzacyjnych w basenie Morza Śródziemnego o docelowej wydajności 400 000 samochodów rocznie.

W Chennai, w indyjskim stanie Tamil Nadu, Renault i Nissan mają zamiar zbudować jeden z największych zakładów samochodowych o rocznej mocy produkcyjnej 400 000 samochodów.