Amerykańska spółka badawcza Anderson Analytics, która specjalizuje się w badaniach rynkowych, zaprezentowała wyniki ostatniej ankiety badającej znajomość marek.

Badania objęły w zeszłorocznym semestrze zimowym w sumie tysiąc amerykańskich studentów uniwersytetów, a wyniki są żenujące, bez względu na grupę docelową poszczególnych znaków handlowych.

Jeśli chodzi o marki samochodów, ok. 60 % studentów uważa, że Land Rover to amerykańska marka. O tym, że Land Rover jest marką brytyjską wiedziało zaledwie 18,5 % ankietowanych. Tylko nieznacznie lepiej skończyło Volvo, które według prawie 50 % ankietowanych pochodzi z Niemiec, dobrze odpowiedziało tylko 16,8 % studentów. Podobny wynik odnotował także Saab, któremu niemieckie pochodzenie przyznało 40 % studentów.

Ciekawy był także wynik koreańskiej firmy Hyundai, której pochodzenie znało 24,5 % ankietowanych. Jednak ponad połowa studentów uważa, że Hyundai to japońska marka.

Najlepiej wypadła luksusowa dywizja japońskiej Toyoty, marka Lexus, której pochodzenie znało 37,3 % ankietowanych. Jednak zaledwie o 4 % osób mniej uważa, że Lexus to amerykańska marka.

Dyrektor i założyciel spółki Anderson Analytics Tom Anderson po opublikowaniu wyników powiedział, że aktualna generacja studentów nie ma pojęcia, skąd pochodzą poszczególne marki albo przypuszcza, że marki pochodzą z USA, Japonii czy Niemiec.

Marka% dobrych odpowiedziNajczęstsza odpowiedźDruga najczęstsza odpowiedź pochodzenie % odpowiedzipochodzenie% odpowiedziPrzemysł samochodowyLexus37,3Japonia 37,3USA33,7Land Rover18,5USA 58,4Wielka Brytania18,5Volvo16,8Niemcy 49,0Szwecja16,8Saab15,3Niemcy 40,4Szwecja15,3Hyundai24,5Japonia 55,7Korea Południowa24,5Marki z innych branżMotorola37,9Japonia 42USA37,9Nokia4,4Japonia 53,6USA12,6Ericsson9,9USA 30,3Japonia27,9Samsung9,8Japonia 57,8USA10,5LG8,9USA 41,9Japonia26Heineken13,7Niemcy 55,7Holandia13,7IKEA31,2Szwecja 31,2USA23,6Hermes30,9Francja 30,9Włochy21,5Adidas12,2USA 48,5Niemcy12,2Lego8,4USA 61,1Japonia11,7