Auto Świat Wiadomości Aktualności Amerykańscy studenci nie znają pochodzenia samochodów

Amerykańscy studenci nie znają pochodzenia samochodów

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Studenci amerykańskich uniwersytetów nie orientują się zbytnio w tym, skąd pochodzą znane znaki handlowe. Odkryły to badania Anderson Analytics. Z pięciu światowych marek samochodowych najlepiej wypadł japoński Lexus, najgorzej brytyjski Land Rover.

Amerykańscy studenci nie znają pochodzenia samochodów
Auto Świat
Amerykańscy studenci nie znają pochodzenia samochodów

Amerykańska spółka badawcza Anderson Analytics, która specjalizuje się w badaniach rynkowych, zaprezentowała wyniki ostatniej ankiety badającej znajomość marek.

Badania objęły w zeszłorocznym semestrze zimowym w sumie tysiąc amerykańskich studentów uniwersytetów, a wyniki są żenujące, bez względu na grupę docelową poszczególnych znaków handlowych.

Jeśli chodzi o marki samochodów, ok. 60 % studentów uważa, że Land Rover to amerykańska marka. O tym, że Land Rover jest marką brytyjską wiedziało zaledwie 18,5 % ankietowanych. Tylko nieznacznie lepiej skończyło Volvo, które według prawie 50 % ankietowanych pochodzi z Niemiec, dobrze odpowiedziało tylko 16,8 % studentów. Podobny wynik odnotował także Saab, któremu niemieckie pochodzenie przyznało 40 % studentów.

Ciekawy był także wynik koreańskiej firmy Hyundai, której pochodzenie znało 24,5 % ankietowanych. Jednak ponad połowa studentów uważa, że Hyundai to japońska marka.

Najlepiej wypadła luksusowa dywizja japońskiej Toyoty, marka Lexus, której pochodzenie znało 37,3 % ankietowanych. Jednak zaledwie o 4 % osób mniej uważa, że Lexus to amerykańska marka.

Dyrektor i założyciel spółki Anderson Analytics Tom Anderson po opublikowaniu wyników powiedział, że aktualna generacja studentów nie ma pojęcia, skąd pochodzą poszczególne marki albo przypuszcza, że marki pochodzą z USA, Japonii czy Niemiec.

Marka% dobrych odpowiedziNajczęstsza odpowiedźDruga najczęstsza odpowiedź pochodzenie % odpowiedzipochodzenie% odpowiedziPrzemysł samochodowyLexus37,3Japonia 37,3USA33,7Land Rover18,5USA 58,4Wielka Brytania18,5Volvo16,8Niemcy 49,0Szwecja16,8Saab15,3Niemcy 40,4Szwecja15,3Hyundai24,5Japonia 55,7Korea Południowa24,5Marki z innych branżMotorola37,9Japonia 42USA37,9Nokia4,4Japonia 53,6USA12,6Ericsson9,9USA 30,3Japonia27,9Samsung9,8Japonia 57,8USA10,5LG8,9USA 41,9Japonia26Heineken13,7Niemcy 55,7Holandia13,7IKEA31,2Szwecja 31,2USA23,6Hermes30,9Francja 30,9Włochy21,5Adidas12,2USA 48,5Niemcy12,2Lego8,4USA 61,1Japonia11,7

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: