Położony zaledwie 200 km od polskiej granicy Lipsk oferuje to, czego nie mają inne imprezy targowe: wielkie emocje i niecodzienne atrakcje dla każdego.
Tegoroczna, dziewiętnasta już edycja targów AMI zapowiada się bardzo obiecująco.Ponad 500 producentów i dealerów z 20 krajów zaprezentuje swoje oferty i najnowsze trendy na ponad 130.000 m2 powierzchni wystawienniczej. 45 marek samochodów osobowych oraz użytkowych, ponad 100 premier aut koncepcyjnych i seryjnych, w tym premiery targowe, europejskie oraz światowe. Nie zabraknie także takich obszarów tematycznych jak: tuning i personalizacja aut, wyposażenie, pielęgnacja i konserwacja czy też alternatywne rodzaje napędów zasilanych gazem ziemnym, wodorem i bioetanolem.
Równolegle, w dniach od 28 marca do 1 kwietniaprzedstawiciele handlu hurtowego i detalicznego branży motoryzacyjnej będą mogli poznać ofertę producentów części motoryzacyjnych oraz wyposażenia warsztatów i usług serwisowych w ramach Branżowych Targów AMITEC: Części • Warsztaty • Serwis.
Od 4 lat Polskie Przedstawicielstwo Targów Lipskichpromuje na szeroką skalę Targi AMI jako wydarzenie motoryzacyjne szczególnie atrakcyjne dla polskich miłośników czterech kółek. Ostatnią edycję AMI 2008 odwiedziło ponad 12.600 Polaków, co stanowiponad 50 proc. przyrost w porównaniu z rokiem 2007 (liczba odwiedzających z Polski: ponad 8 000). Tegoroczne hasło przewodnie kampanii reklamowej w Polsce to: TARGI DLA PASJONATÓW.
W myśl tego hasła organizatorzy zapraszają do udziału w targach prawdziwych fanów motoryzacji. Dla spodziewanej liczby 290 000 uczestników przygotowano liczne interaktywne formy testowania produktów: konkurs parkowania, Skoda Team Challenge: jedno auto - czterech kierowców, symulacje górskiej akcji ratunkowej, jazdy na torach offroadoraz pokazy i treningi bezpiecznej jazdy.
Jednak głównym punktem programu będzie szeroka oferta jazd próbnych z 250 modelami samochodów osobowych oraz użytkowych. Podczas jazd testowych po ulicach Lipska i okolic wszyscy uczestnicy będą mogli doznać niesamowitych wrażeń i poczuć moc koni mechanicznych. W ubiegłym roku z możliwości jazd próbnych skorzystało 24000 odwiedzających.
Od kilku lat w programie targów AMI swoje miejsce ma wystawa specjalna, która prezentowana jest w centralnym miejscu terenów targowych, w Hali Szklanej. Tegoroczna wystawa nosić będzie tytuł „Filmowe auta”, w ramach której zobaczyć będzie można samochody z najbardziej znanych filmów i seriali. W sumie blisko 25 wyjątkowych pojazdów zaprezentowanych zostanie odwiedzającym Targi AMI. Szczególną atrakcją będzie model Forda T z ekranizacji „Pipi Langstrumpf” z roku 1969. Na prezentacji nie zabraknie również samej Inger Nilsson, odtwórczyni roli Pipi, która przyjęła zaproszenie do Lipska.
W ramach wystawy pod hasłem „Sofa Prominentów” odbędą się spotkania ze znanymi osobami ze świata sportu, filmu i kultury. AMI 2009 nie zapomina o potrzebach płci pięknej. Już po raz drugi, specjalnie dla kobiet organizowany zostanie „Ladies Corner”. Napanie wizytujące tegoroczną imprezę czeka przyjemna atmosfera, praktyczne informacje motoryzacyjne, interaktywne rozrywki.
Wśród pozostałych atrakcji na odwiedzających oczekują Forum Książki Motoryzacyjnej oraz wystawa „Sporty motoryzacyjne 1949-2009“, prezentująca rozwój technikimotoryzacyjnej z ostatnich sześćdziesięciu lat. Działania promocyjne i reklamowe Targów AMI w Polsce rozpoczną się już w lutym. Podobnie jak to miało miejsce w poprzednich latach mają one za zadanie zainteresować jak największą liczbę fanów motoryzacji odwiedzeniem targów w Lipsku.
Bilety na targi dostępne będą w salonach empik (Warszawa, Kraków, Gdańsk, Szczecin, Poznań, Wrocław) oraz on-line na stronie www.bilety.targilipskie.pl