Włoski producent motocykli, spółka Aprilia, już długo produkuje skutery z silnikiem o pojemności od 50 do 500 cm3. Sama spółka rozdziela je do kategorii Skutery, czyli motocykle z nowoczesną stylistyką, i Scarabeo, mniejsze motocykle z klasycznymi kształtami w stylu retro, okrągłą lampą i 16-calowymi kołami.
Skuterów o nazwie Scarabeo sprzedano od roku 1993 ponad 750 tys. sztuk. Designer Giuseppe Ricciuti, który jest autorem pierwszego modelu Scarabeo i jest ojcem duchowym tych skuterów, przygotował także facelifting wersji 125/200 cm3 i małych „pszczółek” o pojemności 50 i 100 cm3.
Obie mocniejsze wersje napędzane są 4-suwowym 4-zaworowym 1-cylindrowym silnikiem chłodzonym cieczą. Chodzi o nową, lżejszą i oszczędniejszą jednostkę, którą po raz pierwszy wykorzystano w Scarabeo, a po odpowiednich modyfikacjach miałaby stopniowo zastąpić starsze jednostki napędowe u całej linii modelowej. Silnik o pojemności 200 cm3 wyposażony jest w elektroniczny wtrysk paliwa i produkuje moc 14 kW (19 KM) przy 8250 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 17 Nm osiągany jesz przy 7500 obr./min. Mniejszy silnik 125 cm3 oferuje 11 kW (15 KM). Oba skutery pełnią normę emisji spalin Euro 3.
Napęd tylnego koła zapewnia wariator i sprzęgło odśrodkowe. Z przodu zamontowano widelec teleskopowy o średnicy rur 35 mm, z tyłu pojawiły się dwa postronne amortyzatory. Układ hamulcowy składa się z tarczy o średnicy 260 mm z przodu i 220 mm z tyłu. Szesnastocalowe koła ze stopów lekkich ubrano w opony w rozmiarze 100/80 R 16 z przodu i 120/80 R 16 z tyłu. Do skutera Aprilia Scarabeo 125/200 dokupić można tylny bagażnik o pojemności 28, 32 lub 35 litrów i praktyczny duży przedni pleksiglas, który w dolnej części poszerzono tworząc obudowę rękojeści.