W powojennej historii marki Aston Martin nigdy czterodrzwiowe modele nie miały łatwej pozycji. Jeżeli nie weźmiemy pod uwagę modeli Lagonda 2,6 Litre i Lagonda 3 litre z lat 1948 – 1958, które konstrukcyjnie niemiały z Antonami nic wspólnego, to pierwszym takim autem była dopiero Lagonda Rapide. Podstawy techniczne i design wywodził się z Aston Martina DB4, a w latach 1961-64 wyprodukowanych zostało 55 egzemplarzy. Następcą tego modelu był Aston Martin Lagonda (1976-1991), początkowo w wersji czterodrzwiowej DBS wyprodukowano jedynie 7 egz., a następnie z kanciastym designer. Od zakończenia jego produkcji do chwili obecnej był już długa przerwa, którą wypełniały kolejne modele studyjne.
Nowa interpretacja czterodrzwiowego Astona wywodzi się z modelu DB9 i otrzymała nazwę Aston Martin Rapide. Jako koncept model ten był prezentowany podczas salonu samochodowego w Detroit w 2006 roku, a rok później podjęto decyzję o wdrożeniu jego produkcji. Pod sportowym nadwoziem stworzonym w stylu współczesnych modeli tej marki znajduje się platforma aluminiowa VH.
Jednostka napędowa znana jest już z innych modeli. To silnik6,0 V12 o mocy 346 kW z maksymalnym momentem obrotowym 600 Nm, który współpracuje z automatyczną przekładnią Touchtronic.
Z pierwszej ilustracji można wywnioskować, iż konstruktorzy nieco zmodyfikowali wersję koncepcyjną. Oficjalna premiera Aston Martina Rapie odbędzie się w drugiej połowie 2009 roku, a pierwsze egzemplarze trafią do użytkowników na początku 2010 roku. Auto produkowane będzie w austriackim Grazu przez firmę Magana Steyr.