To pierwszy 4-drzwiowy model w historii koncernu. Auto powstało na zmodyfikowanej platformie V/H, stosowanej obecnie w sportowym DB9, a za jego stylistykę odpowiada Marek Reichman. Dzięki niemu Rapide odzwierciedla trzy podstawowe wartości marki: moc, piękno oraz duszę i bez wątpienia jest jedną z najbardziej eleganckich sportowych limuzyn.
Na ponad 5 m długości zmieściła się gigantyczna dawka emocji, rasowego, sportowego charakteru i szlachetności budzącej respekt oraz pożądanie. Każdy detal, przetłoczenia, chromowane wstawki i listwy, biksenonowe oraz diodowe światła, muskularne błotniki czy dotykowe klamki tworzą idealną, harmonijną całość. Jak przystało na auto XXI w., większość elementów nadwozia została wykonana z aluminium.Drzwi po otwarciu uchylają się i unoszą delikatnie w górę, co zapewnia swobodny dostęp do ekskluzywnego wnętrza.
W kokpicie dostrzeżemy materiały najwyższej jakości. Precyzję fachowców odpowiedzialnych za ręczne wykończenie widać już na pierwszy rzut oka. Cztery fotele i regulowana indywidualnie klimatyzacja zapewnią wygodne podróżowanie. Na bogatej liście wyposażenia (do wyboru aż 2,5 mln kombinacji, kolorów, pakietów, materiałów itp.) warto zwrócić uwagę na system audio Bang & Olufsen, który automatycznie dopasowuje parametry dźwięku do liczby pasażerów obecnych na pokładzie.
Sercem Rapide’a jest 12-cylindrowy silnik o mocy 477 KM, gwarantujący osiągi sportowego bolidu. Współpracuje on z 6-stopniową automatyczną skrzynią Touchtronic 2, która pozwala zmieniać przełożenia w trybie sekwencyjnym magnezowymi łopatkami umieszczonymi przy kole kierownicy.
System aktywnej amortyzacji zapewni optymalną charakterystykę pracy zawieszenia, dopasowaną do stylu jazdy. Najnowocześniejsze elektroniczne układy bezpieczeństwa to oczywisty standard.
Debiut Rapide’a zbiegł się w czasie z uruchomieniem oficjalnego przedstawicielstwa marki w Polsce. Już w tym roku w salonie w Warszawie będzie można zamówić wszystkie modele z oferty koncernu. Na 100-lecie firmy polski oddział chciałby sprzedać 100 aut, w tym topowego One-77.