A4 zostało wyprzedzone przez "trójkę" tylko o jedną sztukę, a mercedesowska klasa C najwyraźniej przeżywa kryzys - w zeszłym roku sprzedano jej o ponad 200 sztuk mniej niż w przypadku konkurentów - Audi i BMW. Wzrostową tendencję Audi jeszcze wyraźniej widać na największym rynku aut - w Niemczech. Tam Audi A4 po raz pierwszy w historii wyprzedziło swoich rywali - sprzedano 95 tys. A4, 89 tys. "trójek" oraz 89 tys. klasy C. Co chce zrobić Audi, aby utrzymać ten trend? Zadanie nie będzie proste, bo nowa "A4" pojawi się dopiero w 2008 roku. Stylistycznie nie możemy się spodziewać rewolucji. Znacznie ciekawiej będzie pod względem zastosowanej techniki. Kluczem do sukcesu ma być "modułowa platforma pozwalająca na wzdłużne modyfikacje (o oznaczeniu MLB)". A co to znaczy? Mniej więcej tyle, że te same komponenty platformy będą mogły być w przyszłości użyte w autach o różnych wymiarach - od A4 do A8. Nie będzie także problemu z usytuowaniem silnika (wzdłużnie czy poprzecznie). Co do zasady jednak jednostka napędowa ma być przesuwana do tyłu, co ma zaowocować lepszym rozłożeniem masy na osie oraz krótszym przodem.Mistrz prowadzenia zostanie poprawionyNowe będzie także zawieszenie (z tyłu i z przodu po 4 wahacze), a w wersji quattro (4x4) więcej mocy ma być przekazywane na tył. Celem inżynierów jest stworzenie auta jeszcze bardziej stabilnego, z precyzyjniejszym układem kierowniczym oraz jezdnym i dostarczającego znacznie więcej radości z jazdy - czy mogło być inaczej? A tak ma wyglądać kalendarz wprowadzania nowości: - początek 2007 r. - rozpoczęcie produkcji odmiany coupé na bazie A4 - A5,- koniec 2007 r. - na rynek trafi nowe A4 limuzyna,- połowa 2008 r. - A4 Avant,- koniec 2008 r. - realizacja projektu Roadjet (van pomiędzy A4 a A6),- początek 2009 r. - Q5 trafia do produkcji,- wiosna 2009 r. - A5 Cabrio.Oczywiście większość wymienionych samochodów będzie uzupełniona o sportowe wersje S i RS. Los A4 Sportback nie jest jeszcze przesądzony. Pod względem silników także Audi od dawna jest zwolennikiem jednostek doładowanych, wyposażonych w bezpośredni wtrysk. Podstawowe wersje będą napędzane motorami benzynowymi o mocy od 115 do 215 KM, uzupełnienie stworzy flota TDI - od 120 do 245 KM. Nie zabraknie też jednostek V6 i V8, których moc ma zawierać się w przedziale od 250 do 500 KM.