Audi A5 i S5 Cabriolet bezpośrednio wywodzi się z dwudrzwiowego coupé, które miało swoją premierę w marcu 2007 roku w Genewie. Wersja ze składanym brezentowym dachem zostanie oficjalnie zaprezentowana w marcu 2009 podczas salonu samochodowego w Genewie.
Kabriolet od coupé różni się nie tylko składanym dachem, ale także nowymi tylnymi światłami diodowymi. Została także zwiększona sztywność nadwozia.
Deska rozdzielcza jest identyczna, ale zastosowano zupełnie nowe przednie i tylne siedzenia. Przednie z nowym systemem ogrzewania w zagłówkach. Tylne są składane w proporcjach 50:50, co pozwoli na lepsze wykorzystanie przestrzeni bagażowej. Audi A5 Cabriolet napędzane będzie jedną z nowoczesnych jednostek napędowych. Benzynowe to: czterocylindrowy 2,0 TFSI o mocy 132 kW (180 KM) lub 155 kW (211 KM). Najmocniejszy ma pojemność skokową 3,2 FSI i moc 195 kW (265 KM). W ofercie znalazły się także sześciocylindrowe wysokoprężne: 2,7 TDI o mocy 140 kW (190 KM) i 3,0 TDI o mocy 176 kW (240 KM).
Audi S5 Cabriolet otrzyma nowy sześciocylindrowy silnik 3.0 TFSI o mocy 245 kW (333 KM) z maksymalnym momentem obrotowym 440 Nm, który ma w 2009 roku zastąpić ośmiocylindrowy 4,2 l o mocy 260 kW (354 KM) z maksymalnym momentem obrotowym 440 Nm, montowanym do Audi S5.
Audi S5 Cabriolet z nowym silnikiem będzie przyspieszał od 0 do 100 km/h w ciągu 5,1 sekundy i prędkość maksymalną 250 km/h.
Audi A5 Cabriolet będzie oferowany z napędem przedniej osi lub czterech kół, a model S5 Cabrio jedynie z napędem quattro, elektronicznie sterowanym aktywnym tylnym dyferencjałem oraz siedmiostopniową przekładnią S tronic.