Przypominającą coupé sylwetkę Audi A5 Sportback uzyskano dzięki obniżeniu wysokości nadwozia o 36 milimetrów w porównaniu z limuzyną A4, opadającym bardzo długim liniom dachu, krótkim zwisom z przodu i z tyłu, długiemu rozstawowi osi (2810 mm) i pozbawionym ram drzwiom.
Wyjątkowa koncepcja pokrywy bagażnika gwarantuje wysoką funkcjonalność. A5 Sportback ze swoją tylną partią będącą swoistą interpretacją Avanta łączy w całkowicie nowy sposób sportowy charakter, komfort i wartości użytkowe. Wyjątkowa koncepcja funkcjonalności w połączeniu ze stylistyką dała nowoczesną mieszankę coupé i kombi. Pojemność bagażnika modelu Audi A5 Sportback wynosi aż 480 litrów. I rośnie do 980 l po złożeniu tylnej kanapy. A5 Sportback zapewnia wysoki komfort podróżowania na wszystkich miejscach oraz wygodne wsiadanie i wysiadanie przez każde drzwi. W kwestii napędu Audi A5 Sportback konsekwentnie podąża drogą nowych technologii Audi: wszystkie jednostki napędowe są silnikami z bezpośrednim wtryskiem - silniki wysokoprężne to spokojnie pracujące TDI z Common Rail, silniki benzynowe wykorzystują koncepcję FSI. Wszystkie jednostki spełniają normę emisji spalin EU5, a silniki wysokoprężne wyposażono seryjnie w filtr cząstek stałych. Początkowo Audi A5 Sportback będzie oferowane z dwoma silnikami benzynowymi i trzema wysokoprężnymi. Jednostki benzynowe - 2.0 TFSI quattro o mocy 155 kW (211 KM) i momencie obrotowym 350 Nm oraz 3,2-litrowy V6 o mocy 195 kW (265 KM) z napędem quattro wyposażono w Audi valvelift system. Ten układ sterowania skokiem zaworów pozwala na uzyskanie większej mocy i wyższego momentu obrotowego przy jednocześnie zmniejszonym zużyciu paliwa.
Na początku sprzedaży będzie można wybrać jeden z trzech silników wysokoprężnych - 2.0 TDI z sześciobiegową skrzynią manualną i systemem Start-Stop, dysponujący mocą 125 kW (170 KM) i 350 Nm, a także wersja 2.7 TDI (140 kW - 190 KM, 400 Nm) oraz trzylitrowy silnik V6 TDI z napędem na wszystkie koła, dysponujący mocą 176 kW (240 KM) i nadzwyczaj wysokim momentem obrotowym 500 Nm. Idealnym uzupełnieniem zestawu nowoczesnych rozwiązań jest Audi drive select. Pozwala on kierowcy na wybór jednej z trzech charakterystyk reakcji na pedał gazu, punktów zmiany przełożenia siedmiobiegowej przekładni S tronic lub multitronic oraz wspomagania układu kierowniczego servotronic. Elementami tego systemu są: adaptacyjna regulacja amortyzatorów, dynamiczny układ kierowniczy ze zmiennym przełożeniem, a dla 3.0 TDI i 3.2 FSI - quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym.
Najnowsze Audi A5 Sportback zobaczymy w salonach już we wrześniu.