Obecnie Audi wykorzystuje diody w przednich lampach wyłącznie do świecenia w dzień. Dostępne one są dla modeli R8, A5/S5, S6 oraz A8 W12 quattro, które było w roku 2004 pierwszym seryjnym samochodem z diodami LED w przednich lampach. Częściej spotykane jest wykorzystanie diod w lampach tylnych i kierunkowskazach.
Nowe lampy dla Audi R8 będą pierwszymi, w których diody będą pełniły funkcję przednich reflektorów i będą używane nie tylko do dziennego świecenia, ale także jako światła mijania, światła długie oraz w kierunkowskazach. Każda lampa wyposażona będzie w 54 diody. Atutem nowych lamp jest niskie zużycie energii (50 wattów dla świateł mijania i 6 wattów dla świateł dziennych) oraz długa żywotność.
Na zdjęciu ponumerowane są cztery sekcje, w których umieszczono diody. Pod numerem jeden znajduje się moduł dla świateł mijania. Pod numerem dwa mieszczą się diody wykorzystywane jako światła długie. Numer trzy wskazuje na miejsce zamontowania kierunkowskazów, a numer cztery to światła dzienne.
Diody to nie tylko kolejny krok w technice, ale mają także ważny wkład w stylistykę. Dzięki diodom, które są lżejsze i zajmują mniej miejsca, designerzy mają większą wolność przy projektowaniu nowych samochodów i nie są ograniczeni wymaganiami konwencjonalnych lamp.