Po 7 latach od debiutu dotychczasowej wersji Audi wystawiło na genewskim salonie R8 drugiej generacji.

Na pierwszy rzut oka nowy model z zewnątrz jest bardzo podobny do starego. To prawda. Takie same jak w dotychczasowym modelu są wymiary – nowe R8 ma 4,42 m długości.

Jednak bliższe przyjrzenie się detalom i zajrzenie do kabiny przekonuje nas, że nowe R8 jest naprawdę nowym modelem, a nie tylko kosmetycznie odświeżonym.

Nowe Audi R8 ma silnik V10 FSI o pojemności 5,2 litra umieszczony centralnie, co oznacza, że pracuje tuż za oparciem fotela kierowcy. Przygotowano jednak dwie wersje silników różniące się mocami.

Podstawowa rozwija moc 540 KM, osiąga prędkość maksymalną 323 km/h, a do „setki" potrzebuje 3,5 sekundy.

Druga, mocniejsza wersja nazwana Plus rozwija moc 610 KM, osiąga 330 km/h, a „setkę" w ciągu 3,2 sekundy. Silnik mocniejszej wersji pochodzi z Lamborghini Huracana.

A oto nasza galeria – prosto ze stoiska Audi na genewskim salonie.