Niemieckie Audi obecne jest w Chinach od roku 1988 i współpracuje tutaj z miejscową spółką FAW. W zeszłym roku po raz pierwszy Audi sprzedało ponad 100 tys. pojazdów, a w czerwcu otwarto nową fabrykę w mieście Changchun.

Z ilością 60 509 samochodów sprzedanych w przeciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku Audi wzmacnia według prezesa zarządu Ruperta Stadlera swoją czołową pozycję na chińskim rynku premiowych samochodów. Audi w najbliższych latach oczekuje dalszy wzrost sprzedaży.

Najbardziej popularnym modelem jest A6L, wydłużona wersja limuzyny klasy wyższej średniej, która montowana jest w Changchun. Z ilością 42 969 sztuk jest w Chinach najlepiej sprzedawanym premiowym samochodem. Audi A4 (również produkowane w Chinach) odnotowało w pierwszym półroczu wzrost o 20 % w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku, całkowita sprzedaż wyniosła 10 819 sztuk.

Dwa importowane modele – Audi Q7 (2 663 egzemplarzy) i flagowe A8 (2431 egz.) zaliczyły jeszcze lepszy wynik, sprzedaż wzrosła odpowiednio o 90 i 50 procent. Pozostałych 1 627 sprzedanych pojazdów przypada na modele A3 Sportback, A5, TT i R8.