Do rzeczy – RS3 ma pięciocylindrowy silnik, który z pojemności 2,5 l produkuje 340 KM. Owszem, Subaru Impreza Cosworth ma 400 KM, ale powstała tylko w ilości 75 sztuk i nie jest już produkowana, więc się nie liczy. Ford Focus RS500 i jego 350 KM? Ok, ale ten model ma tylko jedną parę drzwi. BMW serii 1 M i jej 350 KM? Fajnie, ale to coupé. Tak, Audi wymiata w swojej kategorii.
340 KM rozpędza go so setki w 4,5 s i maksymalnie do 250 km/h. Auto waży 1575 kg i spala średnio 9,1 l/100 km. Nie ma żądnych pożądanych dodatków jak ceramiczne hamulce czy tytanowy wydech. Ma za to 19-calowe obręcze (srebrne, czarne lub czerwone) z oponą o cienkości 1 mm, podwójny wydech, dyfuzor, wielkie wloty powietrza i już.
Wewnątrz czarno, trochę aluminium i kubełkowe fotele.Co jeszcze? Hamulce są wielkie (370 mm z przodu i 310 mm z tyłu), ESP wyłączalne, zawieszenie twarde i obniżone, a wydech rasowo brzmiący. Sprzedaż startuje na początku roku, cena w Niemczech to w przeliczeniu 250 tys. zł.