Audi TT Roadster
przyjeżdża tak samo, jak w wypadku poprzedniej generacji, później niż wersja coupe. Zaoferuje styl, przyzwoitą ekstrawagancję i dostateczny komfort do codziennej eksploatacji, jednak z odpowiednią dawką sportowego zacięcia, a to wszystko z możliwością złożenia płóciennego dachu i delektowania się słońcem, którego na naszej szerokości geograficznej ciągle jest za mało. Ponownie auto technicznie i stylistycznie bazuje na wersji coupe, tak więc znowu wykorzysta częściowo aluminiową ramę ASF z dużym wykorzystaniem sztywnej stali. Rozmiary 4178 (+137) x 1.842 (+78) x 1,358 mm (+8 ) oznaczają wyraźne powiększenie auta w porównaniu do poprzednika. Rozstaw osi wydłużono w stosunku do zeszłej wersji o 46 mm, tak więc teraz wynosi on 2468 mm. Nie zabrakło ani znaku rozpoznawczego tetetki – aluminiowego korka wlewu paliwa, umieszczonego na górnej części tylnego błotnika. Z tylnej klapy przy prędkości 120 km/h wysuwa się spojler.
Roadster dostarczany będzie z bardzo lekkim składanym dachem, usztywnionym aluminiowymi i stalowymi elementami. Nie zabraknie szklanej tylnej szyby, a do dyspozycji będzie dach w dwóch odcieniach – ciemno szarym i czarnym. Za dopłatą można zamówić elektryczny deflektor wiatrowy oraz elektrohydrauliczne składanie dachu (w standardzie dla wersji V6), które potrzebuje do złożenia dachu 12 sekund i może pracować przy prędkości do 50 km/h.
Technika
Podstawowa oferta jednostek będzie na początku odpowiadać już sprzedawanemu coupe. Konstrukcja podwozia odpowiada aktualnemu standardowi koncernu – z przodu częściowo aluminiowe, zmodyfikowane zawieszenie McPherson z wahaczem pomocniczym,z tyłu zastosowano czterowahaczowe zawieszenie z jednym podłużnym i trzema poprzecznymi wahaczami i drążkiem pomocniczym. Za dopłatą dostępne są regulowane amortyzatory. Układ kierowniczy wspomagany jest elektromechanicznie, a zatrzymaniem auta zajmuje się czwórka dużych hamulców tarczowych, współpracujących z ESP najnowszej generacji.
Para poprzecznie montowanych benzynowych silników, standardowo połączonych z 6-biegową przekładnią, zaoferuje odpowiedni ciąg i właściwości znane właścicielom starszych modeli z podobnymi silnikami. Dwusprzęgłowa sekwencyjna skrzynia biegów S-Tronic (DSG) będzie do dyspozycji dla obu silników.
2,0 TFSI
Dwulitrowy 4-cylindrowiec z bezpośrednim wtryskiem paliwa, doładowany turbosprężarką, oferuje moc 200 koni i 280 Nm w szerokim zakresie od 1800 do 5000 obr./min. Podwójny laureat konkursu na „Silnik roku” jest w stanie zapewnić tetetce Roadster przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 6,5 s, a ambicje silnika ograniczają się do 237 km/h prędkości maksymalnej. Według danych producenta silnik zużywa średnio 7,8 l/100 km, a do dyspozycji jest ze standardowym napędem na przednią oś, przy czym standardem są obręcze o średnicy 16 cali.
3,2 V6
Ortodoksyjny benzynowy 6-cylindrowiec o kącie rozwarcia cylindrów, wynoszącym 15º(VR6) tworzy jak na razie szczyt oferty, co jednak ma się zmienić z przyjściem wersji S i RS. W standardzie silnik oferowany jest z napędem na wszystkie koła ze sprzęgłem Haldex i jest w stanie zapewnić autu przyśpieszenie do setki w 5,9 s i osiągnięcie prędkości maksymalnej 250 km/h, przy czym średnie zużycie paliwa powinno wynieść 9,5 l/100 km. Standardem są 17-calowe obręcze, podobnie jak w wypadku wersji 2-litrowej opcjonalnie dostępne są z oponami z technologią runflat.
Wyposażenie
dla obu wersji obejmuje standardowo 4 poduszki powietrzne, zestaw audio, sportową kierownicę obitą skórą ze spłaszczeniem w dolnej części okręgu i system informacyjny MMI. Sześciocylindrowiec dodatkowo wyposażono w klimatyzację automatyczną, adaptabilne reflektory biksenonowe, tapicerkę w kombinacji skóra/alcantara i elektrohydrauliczne sterowanie składanym dachem, które dla wersji 2-litrowej dostępne jest za dopłatą 1.015 euro. We wszystkich wersjach za dopłatą będzie dostępny elitarny zestaw audio firmy Bose, dwie różne nawigacje DVD, uniwersalne handsfree i dwa zestawy aluminiowych akcesoriów. Standardową przestrzeń ładunkową wyposażono w system siatek, zabraniających przesuwaniu ładunku, oraz w cztery dodatkowe schowki. Ciekawostką w tej klasie samochodów jest skibag na narty o długości do 190 cm.
Obie wersje trafią na niemiecki rynek wiosną 2007 roku, a cena podstawowa wersji 2-litrowej wyniesie 33.800 euro z VAT, 6-cylindrowiec ma być droższy o 10 tys. euro.