Różnica w stosunku do rekordowego roku 2008 zmniejszyła się do -6,7 procent, to zdecydowanie lepiej niż prognozowano na początku roku. W Chinach Audi przekroczyło ubiegłoroczny wynik sprzedaży już w ostatnim tygodniu października.

"Nasza sprzedaż rozwinęła się na całym świecie zdecydowanie lepiej niż oczekiwano - powiedział Peter Schwarzenbauer, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu Audi AG. "Audi Q5 staje się jednym z naszych modeli odnoszących największe sukcesy, bardzo dobrze sprzedają się przede wszystkim samochody z serii A5 i A6. Dlatego zwiększamy naszą sprzedaż planowaną na ten rok na całym świecie do 925 000 samochodów."

W styczniu Audi, jako jedyny producent samochodów premium, podało konkretny cel sprzedażowy na rok 2009, przedsiębiorstwo chciało sprzedać 900 000 samochodów, 10 procent mniej niż rok wcześniej. Do pozytywnych wyników Audi przyczynił się, obok dobrej sprzedaży Audi Q5, także doskonały wynik uzyskany na największym rynku zagranicznym: w Chinach.

W roku 2008 Audi dostarczyło klientom w Chinach (łącznie z Hongkongiem) 119 598 samochodów. Liczbę tą przekroczyło w tym roku już w ostatnim tygodniu października. Od stycznia do października marka z czterema pierścieniami sprzedała 123 369 samochodów, 22,7 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (2008: 100 564). Tylko w październiku sprzedaż wyniosła 14 510 samochodów - o 50,7 procent więcej niż w październiku 2008 (2008: 9 630).

W Europie Zachodniej, od stycznia do października, marka z czterema pierścieniami umocniła swoją pozycję lidera w segmencie premium. Na takich rynkach jak Włochy, Hiszpania, Belgia, Austria, Szwajcaria czy Holandia Audi zwiększyło swój udział w rynku. W tym regionie Audi AG sprzedało 496 750 samochodów (-11,6 procent; 2008: 561 975), w październiku wyniki sprzedaży - 50 750 samochodów - były jeszcze o 0,8 procent niższe niż w roku ubiegłym (2008: 55 140). W Niemczech sprzedaż w październiku wyniosła 22 021 aut - 7,5 procent mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (2008: 23 802). Po pierwszych 10 miesiącach dystans do rekordowego roku 2008 zmniejszył się do -9,9 procent (2008: 210 266).

W USA Audi of America wydało klientom w październiku 7 358 samochodów, 1,1 procent mniej niż w październiku 2008 (2008: 7 443). Po dziesięciu miesiącach sprzedaż wyniosła 66 876 - 8,7 procent poniżej ubiegłorocznego wyniku (2008: 73 260) - jednakże nieco lepiej niż prognozowano na początku roku. Na wyraźnie słabszym rynku marka z czterema pierścieniami umocniła swoją pozycję i uzyskała udział w rynku premium 8,3 procent (2008: 6,9 procent).