Zwycięstwo kompaktowego Hyundaia w konkursie na australijski samochód roku było pierwszym zwycięstwem koreańskiej marki w tym plebiscycie. Cena zgłoszonych do konkursu pojazdów wahała się między 19 000 (modele hatchback) a 110 000 dolarów (luksusowe sedany). Na drugim miejscu uplasował się Volkswagen Golf GT TSi "Twincharger", a tuż za nim druga generacja Mazdy 2 Maxx.

Kryteria oceny obejmowały design, bezpieczeństwo, nowatorskie rozwiązania, cenę, funkcjonalność, jakość wykonania oraz osiągi. Badania i testy były tak szczegółowe, że pojazdy zostały niemal rozebrane na części pierwsze. Modele zostały również poddane testom w różnych warunkach drogowych - podczas jazdy miejskiej, czy jazdy na trasie (po drodze szybkiego ruchu oraz na drogach podrzędnych). Równie rygorystycznym testom poddano zachowanie pojazdów na drodze z uwzględnieniem takich elementów, jak prowadzenie, hamowanie, czy przyśpieszanie.

Pojazdy wystartowały także na torze Goulburn's Wakefield Park, co pozwoliło jurorom ocenić progi przyczepności oraz właściwości opon, podwozia i zawieszenia.

Hyundai i30 CRDi otrzymał największą ilość punktów, bo aż 94 z 99 możliwych. Sędziowie oceniali modele na podstawie 10 różnych kryteriów, a następnie ustalili pierwszą jedenastkę, gdzie zajęcie pierwszego miejsca było równoznaczne z przyznaniem tytułu Samochodu Roku 2007.

Klasyfikacja ostateczna

1. Hyundai i30 CRDi (94 pkt)

2. Volkswagen Golf GT TSi (86 pkt)

3. Mazda2 Maxx (75 pkt)

4. Mitsubishi Lancer VR (71 pkt)

5. Mercedes-Benz C280 (66 pkt)

6. Holden Ute SV6 (56 pkt)

7. Ford Mondeo Zetec (37 pkt)

8. Subaru Impreza RS (32 pkt)

9. BMW X5 3.0d (31 pkt)

10. BMW 335i sedan (25 pkt)

11. Volvo C30 T5 (21 pkt).