Logo
WiadomościAktualnościNowy "Auto Świat Classic" 5/2022 już w sprzedaży

Nowy "Auto Świat Classic" 5/2022 już w sprzedaży

Wybrane tematy numeru 5/2022:

  • Klasyk, który tworzył historię. Fiat Cinquecento nie odegrał może tak wielkiej roli w historii krajowej motoryzacji jak Maluch, ale w latach 90. był u nas autem bardzo popularnym. Czy małe włoskie auto wytwarzane wyłącznie w Polsce rzeczywiście przekreśliło produkcję rodzimego Beskida?
Auto Świat Classic 5/2022
Auto Świat Classic 5/2022Auto Świat
  • Klasykiem na co dzień. Zwykły, wyposażony w silnik S-21 Żuk niezbyt nadaje się już do codziennej eksploatacji, choć nieliczni nadal jeszcze próbują. Ale Żuk 4x4 ze 170-konnym silnikiem BMW to zupełnie inna historia. Przedstawiamy pojazd zbudowany przez Krzysztofa Pawlaka, specjalistę od aut 4x4.
Żuk 4x4 autorstwa Krzysztofa Pawlaka
Żuk 4x4 autorstwa Krzysztofa PawlakaAuto Świat
  • Limuzyny na długie dystanse. W latach 80. i 90. latanie kosztowało jeszcze majątek, więc wygodne limuzyny do długich podróży były bardzo pożądane. Porównujemy pięć aut nie tylko europejskiej produkcji: BMW 520i (E34), Mercedes 220 E (W124), Renault Safrane 2/2SI RT, Saab 9000 CS 2.0, Toyota Camry 2.2.
Porównanie limuzyn z przełomu lat 80. i 90.
Porównanie limuzyn z przełomu lat 80. i 90.Auto Świat
  • Gran Turismo za umiarkowaną kasę. Auta GT w większości przypadków są zarezerwowane dla najbogatszych klientów. Przyglądamy się pięciu pojazdom, które nie kosztują jeszcze milionów (choć tanie z pewnością nie są): Alfa Romeo Giulia GT Junior 1600, Glas 1700 GT, MGB GT, Porsche 912, Volvo P1800 S.
  • Zapraszamy na krótką wycieczkę do Białej Oleckiej, gdzie otworzono właśnie bardzo ciekawe muzeum motoryzacji.
  • Prezentacja trzech wersji Bittera SC. Bazujące na Oplach wytwarzane w niewielkiej manufakturze auta nie są w Polsce dobrze znane, ale historia firmy jest bardzo ciekawa – niewiele zabrakło, by Bitter został właścicielem… Lamborghini.
Trzy wersje nadwoziowe Bittera SC
Trzy wersje nadwoziowe Bittera SCAuto Świat
  • DeLorean oryginalny czy elektryczny? Czy przerabianie klasyków na napęd elektryczny to wołająca o pomstę do nieba zbrodnia czy może przyszłość oldtimerów? Przedstawiamy trzy różne DMC-12.
Elektryczne oldtimery – modowy kaprys czy przyszłość klasyków?
Elektryczne oldtimery – modowy kaprys czy przyszłość klasyków?Auto Świat
  • Mercedes Adenauer nie miał przy nim szans, czyli historia BMW 505 – niedoszłej limuzyna kanclerza.
BMW 505 pod wieloma względami było lepsze od Mercedesa Adenauera. Co więc poszło nie tak?
BMW 505 pod wieloma względami było lepsze od Mercedesa Adenauera. Co więc poszło nie tak?Auto Świat
  • Unimog w rozmiarze bonsai. Jeździmy Steyr-Puchem Haflingerem 703 AP.
  • Opel Manta A od Irmschera. Samochód z wyścigowego toru testujemy między halami fabryki Opla.
Wyścigowy Opel Manta A od Irmschera
Wyścigowy Opel Manta A od IrmscheraAuto Świat
  • Jeździć jak 100 lat temu: przejażdżka 4 autami z lat 20. XX wieku: Amilcar Type CC, Benz 27/70 PS, Hanomag 2/10 PS, Mercedes-Benz 680 S 26/120/180 PS.
Amilcar Type CC
Amilcar Type CCAuto Świat
  • Historia, jak Citroën M35 (z silnikiem Wankla) przyczynił się do utraty niezależności słynnej francuskiej firmy.
Citroën M35
Citroën M35Auto Świat

W dziale Porady przedstawiamy pomocne przy samodzielnym serwisowaniu oldtimerów triki, które zdradzili nam fachowcy na co dzień zajmujący się renowacjami klasyków. Jak zwykle nie zabraknie też 8-stronnicowego, aktualnego cennika klasycznych aut, przyglądamy się też sytuacji rynkowej pojazdów z turbodoładowaniem oraz sprawdzamy, czy Jaguar XK8 będzie cennym klasykiem. Na koniec przedstawiamy krótką historię znanej jedynie w Wielkiej Brytanii marki Lonsdale, czyli angielskiego sposobu na obejście przepisów.

Auto Świat Classic 5/2022 już w sprzedaży!
Auto Świat Classic 5/2022 już w sprzedaży!Auto Świat
Udostępnij:
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium