Nowy design modelu Magentis powstał w Korei pod kierownictwem najważniejszego szefa designu Kia Motors, Petera Schreyera.Tym razem przyjęto kierunek europejski, a auto jest mniej konserwatywneniż dotychczas.
Kia Magentis jest obecnie dłuższa o 65 mm i ma 4800 mm, ale rozstaw osi 2720 mm, szerokość 1805 mm i wysokość 1480 mm pozostały bez zmian. Bagażnik ma pojemność 425 litrów.
Nowy model będzie oferowany z silnikami o wyższej mocy. Czterocylindrowy turbodiesel ma moc 110 kW (150 KM) przy 3800 obr./min i maksymalny moment obrotowy 305 Nm w zakresie 1800-2500 obr./min. Będzie on dostępny z sześciostopniową przekładnią manualną. Benzynowa jednostka o pojemności skokowej 2,0 l z systemem Dual CVVT ma moc 120 kW (164 KM) przy 6200 obr./min i maksymalny moment obrotowy 197 Nm przy 4600 obr./min i będzie dostępny z pięciostopniowa manualną przekładnią.
Najmocniejszy w ofercie będzie silnik V6 2,7 l CVVT o mocy 142 kW i maksymalnym momentem obrotowym 250 Nm przy 4600 obr./min z automatyczną pięciostopniową przekładnią, która została specjalnie skonstruowana do tego modelu.
Nowa Kia Megentis w Europie będzie sprzedawana od listopada 2008 roku.