Dwa ostatnie odcinki autostrady A4 do polskiej granicy należą do najważniejszych inwestycji drogowych rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych w latach 2008-2012.

Fragment autostrady A4 o długości 47 kilometrów realizowany w systemie „Projektuj i buduj” został podzielony na dwa odcinki, na które są prowadzone oddzielne postępowania przetargowe.

Ogólny kosztorys GDDKiA zakładał koszt inwestycji od Jarosławia do Korczowej na poziomie 2,35 mld złotych. Jednak już dziś możemy prognozować oszczędności w realizacji dwóch odcinków na poziomie ok. 560 mln zł. Ostatecznie wybrane zostaną oferty zawierające najkorzystniejszy bilans ceny i długości okresu gwarancji jakości. Podpisanie umowy z wykonawcami dla poszczególnych odcinków planowane jest jesienią. Termin realizacji to kwiecień 2012 r.

7 września 2009 roku w oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie zostały otwarte oferty zawierających kwoty, za jakie wykonawcy zobowiązali się zaprojektować i wybudować autostradę A4 na odcinkach Jarosław (węzeł Wierzbna)-Radymno – 25 km i Radymno-Korczowa (gr. państwa) – 22 km.

Inwestycja będzie polegać na budowie dwujezdniowej autostrady o przekroju poprzecznym 2x2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu) z szerokim pasem dzielącym, umożliwiającym rozbudowę drogi do przekroju poprzecznego 2x3. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania dokumentacji projektowej, w tym projektów budowlanych, uzyskania w imieniu inwestora wymaganych decyzji administracyjnych oraz wykonania robót budowlanych niezbędnych o oddania do użytkowania objętego zamówieniem odcinka autostrady.

„Projektuj i Buduj” to system, który ma na celu skrócenie czasu realizacji inwestycji. Zakłada on zastąpienie dwóch odrębnych przetargów na projektowanie i realizację inwestycji jednym - na projekt i wykonanie łącznie. Dzięki temu inwestycja realizowana jest szybciej.

Źródło: GDDKiA