Odcinek został zbudowany na podstawie projektu uzgodnionego w 2005 roku w zakresie ochrony przeciwpożarowej z Komendą Wojewódzką Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie. Komenda Miejska PSP w Krakowie nie widzi żadnego zagrożenia związanego z użytkowaniem A4 na tym odcinku. W ustawowym terminie nie zgłosiła pisemnie żadnych zastrzeżeń.

Na odcinku A4 Kraków – Szarów powstaną trzy węzły: Wielicka, Bieżanów i Szarów. To według opinii straży pożarnej z 2005 roku wystarczy do ewentualnej obsługi autostrady przez straż pożarną. Straż nie wymagała żadnych dodatkowych wjazdów na autostradę.

Dodatkowo 7 października 2009 roku, odbyło się spotkanie przedstawicieli krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z Komendantem Wojewódzkim PSP w Krakowie, w celu ostatecznego wyjaśnienia wątpliwości wnoszonych przez Komendę Powiatową PSP w Wieliczce, dotyczących braku wjazdów na autostradę między Krakowem i Szarowem.

GDDKiA przypomina, że istnieje węzeł Bieżanów, znajdujący się między wspomnianymi wyżej węzłami Wielicka i Szarów.

Źródło: GDDKiA