Puszczono ruch na autostradzie A6, na odcinku węzeł Klucz – węzeł Kijewo w granicach Szczecina. Wartość projektu to ponad 129 mln złotych z czego dofinansowanie z UE, w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego - Transport (SPO-T) wynosi 87,6 mln złotych.

Wykonawcą robót na niespełna 8-kilometrowym odcinku była firma Budimex – Dromex S.A. We wrześniu oddano do ruchu także obwodnicę m. Kobylanka, Morzyczyn, Zieleniewo (10km) w ciągu drogi krajowej Nr 10, kolejnego kontraktu dofinansowanego w ramach SPO-T. Wartość projektu to 103,26 mln złotych, a dofinansowanie z funduszu UE wyniosło 69,6 mln złotych. Wykonawcą robót była szwedzka firma NCC Aktiebolag.

Autostrada A6, węzeł Klucz – węzeł Kijewo

Inwestycja obejmowała przebudowę dwóch jezdni o nawierzchni z płyt betonowych na długości 7,7 km, na nawierzchnię bitumiczną oraz przebudowę obiektów mostowych.

Przebudowany został odcinek drogi nr A6 czego rezultatem jest osiągnięcie następującychparametrów: • nośność nawierzchni podniesiona do 115 kN/oś;,br.• nośność obiektów podniesiona do klasy A;,br.• zwiększenie szerokości nawierzchni do2 jezdnie – każda jednia po 2 pasy ruchu.

Obwodnica Garwolina otwarta

Całkowity koszt zadania budowy obwodnicy Garwolina to ponad 240 mln zł. Projekt współfinansowany w 97 proc. ze środków Europejskiego Banku Inwestycyjnego z programu AFI. Wykonawcą robót było konsorcjum firm Herman Kirchner Gmbh / Mosty-Łódź S.A. natomiast długość odcinka to 12,8 km. Roboty budowlane rozpoczęły się w listopadzie 2005 roku, zakończyły w lipcu br.

Inwestycje związane z budową obwodnic wielu miast są jednym z priorytetów w planie rozwoju sieci drogowej w Polsce. Obwodnice, tak jak obwodnica Garwolina są odciążeniem dla mieszkańców miejscowości, wpływają na poprawę bezpieczeństwa, przenosząc ciężki ruch tranzytowy poza granice miasta. Ze strony kierowców zdecydowanie poprawiają komfort jazdy.

Inwestycja realizowana była na drodze krajowej nr 17 i rozpoczyna się przed miejscowością Miętne i kończy w rejonie miejscowości Sulbiny.Budowa obejmowała realizację dwujezdniowej drogi ekspresowej, przeznaczonej tylko dla ruchu samochodowego wraz z realizacją trzech węzłów drogowych „Miętne”, „Stacyjna”, „Sulbiny” zapewniających kompleksowy rozkład ruchu we wszystkich kierunkach. Trasa obwodnicy przecina drogę krajową nr 76, trzy drogi powiatowe, jedną gminną i ulicę zbiorczą II Armii Wojska Polskiego.