Porsche chce poprzez zastosowanie napędu hybrydowego obniżyć zużycie paliwa swoich modeli. Producent potwierdził, że w 2011 roku rozwiązania techniczne ze sprzedawanego już Cayenne Hybrid trafią do modelu Panamera. Heinz-Jakob Neusser - szef działu rozwoju napędów – zapowiedział, że spalinowo-elektryczna Panamera dzięki mniejszej powierzchni czołowej w trybie elektrycznym będzie mogła przejechać dwukrotnie większy dystans niż Cayenne.

Kolejnym krokiem będzie zastosowanie hybrydowego napędu w samochodach sportowych. Neusser nie zdradził jednak żadnej konkretnej daty, kiedy w tej konfiguracji dostępne będą wszystkie modele marki.

Wiadomo, że pierwszym samochodem sportowym z napędem hybrydowym będzie Porsche 918 RS Spider. Samochód ma zostać zaprezentowany na początku przyszłego roku w Genewie, a jego produkcja ma być ograniczona. 918 RS Spider będzie napędzany benzynową V8-ką o mocy 368 kW/500 KM połączoną z czterema motorami elektrycznymi generującymi razem 160 kW/218 KM.

Sportowy bolid do „setki” ma się rozpędzać w 3,2 s i osiągać prędkość maksymalną 330 km/h. 918 RS Spider będzie można ładować przy pomocy zwykłego gniazdka sieciowego. W trybie elektrycznym będzie mógł przejechać do 25 km. Dzięki temu sportowy bolid Porsche ma emitować tyle CO2 co samochód miejski - 70 g/km.