Pierwsze kabriolety Bentley Azure niedawno dostarczono klientom, teraz Bentley Motors oznajmił rozpoczęcie produkcji kabrioletu Continental GTC.
Tradycyjny kabriolet z mocnym silnikiem i najnowocześniejszą techniką, jaką koncern Volkswagen ma do dyspozycji, jest trzecią wersją modelu Continental. Pod maską GTC zamontowano takie same komponenty jakie wykorzystują pozostałe dwie wersje – doładowany silnik 6,0 W12 (560 KM, 650 Nm), 6-biegowa przekładnię automatyczną ZF z możliwością zmiany biegów manetkami pod kierownicą oraz napęd na wszystkie koła z dyferencjałem międzyosiowym Torsen. Prędkość maksymalna przekracza granicę 300 km/h (dokładnie 312 km/h lub 306 km/h ze złożonym dachem), a przyśpieszenie do setki odbywa się w 5,1 s.
Żeby zapewnić właściwości jezdne porównywalne z samochodami z zamkniętym nadwoziem, przeprowadzono kilka modyfikacji, które jednak podniosły masę własną auta do 2495 kg (o 110 kg). Chodzi przede wszystkim o usztywnienie tylnej i środkowej części płyty podłogowej, ramy i mocowania przedniej szyby oraz ramy pomocniczej.
Trójwarstwowy płócienny dach, który według producenta ma lepsze właściwości izolacyjne niż którykolwiek z pozostałych konkurentów, składa się w przeciągu 25 sekund za tylnymi siedzeniami. W tylnej części dachu zamontowano ogrzewaną szklaną szybę, a w podsufitce lampki do czytania. Manipulować z dachem można do prędkości 30 km/h.
Za tylnymi siedzeniami przygotowane są dwa automatycznie wysuwane pałąki, które wspólnie z usztywnioną ramą przedniej szyby chronią pasażerów w razie kapotażu.
Podczas gdy nowy Bentley Azure przeznaczony jest dla miłośników nieprzyzwoitego luksusu z wiatrem we włosach, mniejszy Continental GTC koncentruje się na doskonałych właściwościach jezdnych połączonych z oszałamiającymi wrażeniami z jazdy oraz nowoczesnej technice.
Pierwsze samochody przeznaczone na rynek brytyjski, dostarczone będą nabywcom w przeciągu września. Produkcja odbywa się w Crewe w hrabstwie Cheshire, gdzie od końca tego roku będą ponownie montowane wszystkie modele Bentley. Przypomnijmy, że po zaprezentowaniu modelu Continental, producent starał się zaspokoić wszystkich klientów, dlatego część produkcji modelu Continental Flying Spur przeniesiono do fabryki w Dresden, gdzie powstaje Volkswagen Phaeton.