Jeden z najważniejszych projektów realizowany jest przez koncern Daimler w porozumieniu z dostawca prądu elektrycznego RWE. Szef Daimlera Dieter Zetsche zapowiada wprowadzenie na ulice Berlina setki elektrycznych Smartów, a w dalszym etapie także ekologicznych Mercedesów.

RWE ma stworzyć sieć 500 punktów, w których będzie można ładować akumulatory pojazdów z napędem elektrycznym. Miejski Smart z takim napędem, jest w stanie pokonać po 6-godzinnym okresie ładowania dystans ok. 100 kilometrów.

W listopadzie br. także na ulicach Berlina swój elektryczny projekt prezentował inny niemiecki koncern BMW. Zapowiada on rozpoczęcie produkcji seryjnej modelu Mini z takim napędem i zasięgiem 250 km.

Także Opel myśli poważnie o produkcji seryjnej modelu zasilanego ogniwami paliwowymi. Takie auta są już testowane przez różne firmy. Opel Hydrogen4 będzie w stanie pokonać 320 km bez potrzeby doładowywania akumulatorów.