Obwodnicę otwarto oficjalnie w piątek, 12 listopada. Inwestycję zrealizowano w ciągu 19 miesięcy, zgodnie z podpisaną umową. Prace przy budowie trasy o długości 5,3 km obejmowały ułożenie jednojezdniowej drogi klasy GP, z czego na odcinku o długości 3,2 km jezdnia ma trzy pasy ruchu w układzie 2+1 umożliwiając bezpieczne wyprzedzanie. Obwodnica omijając od południa Kraśnik przechodzi nad lessowymi wąwozami, co wymusiło wybudowanie dwóch estakad. Pierwsza ma blisko 200 m długości (jezdnia położona jest 32 m nad dnem wąwozu), a druga mierzy 60 metrów. Nad obwodnicą rozciąga się 66 metrowej długości wiadukt w ciągu drogi powiatowej, a na trasie jest jeszcze 56 metrowej długości tunel pod drogą gminną. Inwestycja obejmowała także budowę dróg dojazdowych obsługujących ruch lokalny, czterech przejazdów pod główną trasą w ciągu dróg lokalnych, przepustów na rzekach oraz ronda na skrzyżowaniu obwodnicy z ul. Przemysłową i Janowską.

Do tej pory droga krajowa nr 74 przechodziła przez centrum Kraśnika. Liczne skrzyżowania i przejścia dla pieszych wydłużały czas przejazdu. Obwodnica przejmie ruch tranzytowy na kierunku Kielce - Lublin, a także Kielce - Rzeszów. Zmniejszenie liczby przejeżdżających przez centrum miasta samochodów, szczególnie ciężarowych z przyczepami, wpłynie korzystnie na stan bezpieczeństwa, zmniejszy uciążliwości wynikające z emisji spalin, dźwięku i drgań.UWAGA!

Kierowców wjeżdżających na obwodnicę od strony Kielc prosimy o szczególną ostrożność. Przez kilka kolejnych dni prowadzone będą bowiem prace związane z rozbiórką dotychczasowego odcinka drogi krajowej nr 74 i montażem lamp oświetleniowych.