ESP. Takie rozwiązanie proponowane jest np. do ciągników siodłowych Mercedes-Benz Axor. Za dopłatą można w nich zamontować system Telligent, który z wyprzedzeniem rozpoznaje wszelkie zagrożenia dla stabilności pojazdu, takie jak poślizg, uślizg kół tylnych, zarzucanie naczepy prowadzące do złożenia się zestawu lub wywrotki. Podobnie jak w przypadku układów znanych z aut osobowych system przeciwdziała niebezpiecznym zjawiskom za pomocą sterowania układem hamulcowym i regulacji momentu obrotowego silnika. Producent przewiduje, że auta z systemem Telligent doskonale sprawdzą się m.in. w transporcie materiałów niebezpiecznych.
Bezpieczniejsza ciężarówka
Dlatego właśnie jako kierowcy aut osobwych powinniśmy cieszyć się z wysiłków konstruktorów, mających na celu poprawę bezpieczeństwa czynnego drogowych kolosów. Do aut dostawczych, z pewnym opóźnieniem wynikającym z większych wymagań technologicznych, trafiają systemy znane z samochodów osobowych, takie jak np.