W momencie, gdy świat obiegły fotografie nowego BMW 1 Coupé, a także spekulacje i zdjęcia szpiegowskie tego modelu z odkrywanym dachem, to grupa Francuzów pod kierownictwem Pascala Bouteta wymyśliła jak będzie wyglądało BMW X1.
I to nie tylko teoretycznie na desce kreślarskiej czy monitorze komputera. Do startu w przyszłorocznym rajdzie do Dakaru został przygotowany trzydrzwiowy terenowy pojazd o długości całkowitej 4,2 metra o nazwie Trio.
Co prawda niektóre zewnętrzne elementy są zgodne z najmniejszym modelem marki BMW, to na zgrabnym podwoziu z napędem czterech kół zamontowana została zgrabna laminatowa karoseria. Sztywność zapewnia specjalna rama rurowa, która została ukryta pod plastikowymi elementami wnętrza pojazdu. Masa tego auta wynosi 1900 kg. wynika z tego, że to BMW ma tyle wspólnego z autem seryjnym, co pojazd startujący w wyścigach NESCAR. Napędzający obie osi silnik ma pojemność skokową 3,0 l i współpracuje z sekwencyjną skrzynią biegów. Turbodoładowany silnik wysokoprężny ma moc 195 kW (265 KM) i pozwala na rozwijanie maksymalnej prędkości 185 km/h.