Już od wprowadzenia na rynek w roku 2003 dla BMW serii 5 dostępne są reflektory oświetlające zakręt, od jesieni 2005 dołączył asystent dla świateł długich, wiosną 2006 pojawił się system BMW Night Vision, a skręcające reflektory dostępne są od ostatniego faceliftingu. Od jesieni oferta poszerza się o przednie lampy ze zmienną intensywnością.
Lampy bi-ksenonowe w BMW serii 5 mogą być samoczynnie regulowane w zależności od prędkości jazdy. Zamierzona zmiana stożka światła ma za zadanie zwiększyć oświetlony odcinek jezdni podczas jazdy z wysoką prędkością (ponad 110 km/h), a z drugie strony rozszerzyć oświetloną przestrzeń przy niskich prędkościach. Można to wykorzystać np. w miastach lub na wąskich drogach, gdzie przy prędkościach do 50 km/h oświetlona przestrzeń poszerzona jest zwłaszcza po lewej stronie. Przy prędkościach 70 km/h dodatkowo indywidualnie zapalają się światła przeciwmgielne, by wspomóc główne reflektory.
Częścią wyposażenia w wypadku zamówienia lamp o zmiennej intensywności jest także funkcja oświetlania zakrętów, której działanie zależne jest m. in. od prędkości jazdy, szybkości skręcania i stopnia skrętu kierownicy. Seryjny asystent świetlny samoczynnie zapala lampy, gdy robi się szaro czy podczas jazdy tunelem, za dopłatą dostępny jest także asystent dla świateł długich. Czuła kamera w wewnętrznym lusterku analizuje światło od nadjeżdżających samochodów lub z oświetlenia publicznego i na tej podstawie włącza lub wyłącza światła długie.