Mniejsza liczba cylindrów zamiast napędu elektrycznego: nowa rodzina silników trzycylindrowych ma znacznie zmniejszyć zużycie paliwa samochodów osobowych BMW. Produkcję jednostek w tej nietypowej dla marki technologii zapowiedział szef koncernu Norbert Reithofer. Firma pracuje zarówno nad motorami benzynowymi, jak i wysokoprężnymi o trzech cylindrach.

Nowa rodzina jednostek napędowych ma być montowana w samochodach Mini, planowanym pojeździe miejskim BMW i być może w autach kompaktowych. Silniki trzycylindrowe są oszczędne, wytwarzają jednak więcej wibracji i są głośniejsze od jednostek o 4 cylindrach.

Równolegle z „trzycylindrowym downsizingiem” monachijski koncern pracuje nad kolejną generacją napędu hybrydowego. W tej kwestii BMW zamierza nawiązać współpracę z koncernem PSA Peugeot Citroen. Technologia napędów hybrydowych w dalszym ciągu jest bardzo kosztowna. Trzycylindrowe jednostki spalinowe są więc korzystną cenowo alternatywą.