Saga BMW M3 rozpoczęła się przed ponad 20 laty. W 1986 roku auto to napędzane było czterocylindrowym silnikiem o mocy 147 kW, dzisiaj potrzebuje dwa razy więcej cylindrów i dwukrotnie większą pojemność skokową.
Auta pierwszej generacji BMW M3 sprzedano w liczbie 17 970 egz., z czego 786 egz. stanowiły kabriolety. Druga, którą stanowiła pierwsza sześciocylindrowa generacja BMW M3 produkowana w latach 1992-1999, to sprzedanych 71 242 egz., z czego 12 214 egz. stanowiły kabriolety, a 12 435 sedany. Trzecia generacja produkowana była w latach 2000 do 2006 i kupiło ją 85 139 nabywców, z czego 29 633 stanowiły kabriolety.
Czwarta generacja, która trafi do sprzedaży jesienią, będzie napędzana ośmiocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 4,0 l i mocy 309 kW oraz maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm. Zapewni użytkownikowi przyspieszenie od 0 do 100 km w ciągu 4,8 sekundy oraz średnie zużycie paliwa 12,9 l/100 km. Za cenę podstawową 67 900 euro koncern BMW chce tym razem sprzedaż przynajmniej 100 tys. egzemplarzy.