BMW Motorsport od początku projektu koncentrowało się na opracowaniu siedmiobiegowej skrzyni dla bardzo mocnych, wysokoobrotowych silnikówz granicą 9000 obr./min.

BMW wprowadzającdwusprzęgłową7-stopniową przekładnię DCG żegna się z technologią skrzyń SMG. Od początku prac rozwojowych nad projektem dwusprzęgłowej sekwencyjnej przekładni automatycznej, inżynierowie skorzystali z doświadczeń ze sportu samochodowego. Efektem jest skrócenie o 0,2 sekundy czasu przyspieszenia od 0-100 km/h do 4,6 sekundy.Wszystko to, przy obniżeniu emisji spalin oraz zużycia paliwa.

BMW Motorsport przenosząc technologie sportów motorowych do aut produkcyjnych, musiało rozwiązać problem komfortu użytkowania tak szybkich przełożeń podczas codziennego użytkowania. Dlatego obecna generacja inteligentnego sterowania skrzynia Drivelogic została rozbudowana do 11 programów indywidualnych ustawień. Serce systemu analizuje takie czynniki jak: pozycje pedłu gazu, obroty silnika, prędkość pojazdu oraz warunki pogodowe. Kierowcy M3 mają możliwość wyboru trybu ręcznego, automatycznegolub sekwencyjnego, umożliwiającego zmianę biegów łopatkami przy kierownicy.Najbardziej optymalne ustawienie można dodać do spersonalizowanych opcji zapisanych w kluczu kierowcy, który z funkcja dostępu komfortowego ustawi indywidualne parametry już w momencie wsiadania do samochodu.

Tryb D ma aż 5 ustawień oraz6 w trybieS.Do zmiany ustawień służy przycisk Drivelogic umieszczony na konsoli.W trybie S system informuje diodami LED optymalny czas do zmiany biegu.

Bardzo przydatna funkcja kontrolowanego startu „Launch Control” ucieszy wielu właścicieli nowego M3. Podczas postoju wyłączając DSC, aktywuje się Launch Control, który dostosowuje się do panujących warunków, zarządza optymalnym przeniesieniem mocy na kola stosując poślizg sprzęgła zapewnia doskonały start. Dzięki taki temu silnik cały czas ma w gotowości pełna moc silnika V8, która jest zarządzana przez sterowany poślizg sprzęgła. Jest to lepsze rozwiązanie od elektronicznie sterowanej ingerencji w moc silnika do osiągnięcia przyczepności.

Na pewno wielu użytkowników samochodów zastanawia się po co BMW wprowadza aż tyle skomplikowanych ustawień, zamiast stworzyć jeden inteligentny pogram. W założeniu konstrukcyjnym skrzynia ma pozwolić właścicielom nowego BMW M3 użytkowanie samochodu wruchu ulicznym jak również na torach wyścigowych.Właśnie w takich sytuacjach możliwość programowania ustawień da mnóstwo przyjemności z jazdy oraz z rywalizacji z innymi samochodami.

Konstruktorzy poświecili wiele czasu na dopracowanie chłodzenia dwu sprzęgłowej przekładni DCG. Dla zapewnienia odporności na duże obciążenia przekładnia zanurzona jest w łaźni olejowej. Przy konstruowaniu skrzyni inżynierowie wprowadzili rozwiązania stosowane w sporcie samochodowym,zapewniające stałe smarowanie podczas szybkiej jazdy po torze, które mogło by spowodować odpływanie cieczy podczas szybko pokonywanych zakrętów.

BMW wprowadzając nową technologię jeszcze raz potwierdziło, że oferuje swoim klientom najnowsze rozwiązania wprost ze sportu motorowego aut typu high performance, zapewniające jednocześnie komfort i efektywność. Nowa przekładnia zapewni prawdziwie sportowe wrażenia z jazdy, co w połączeniu z bardzo efektywnym silnikiem przełoży się na kontynuacje sukcesu nowego modelu M3.

autor: Jacek Pyjor