Nie potwierdziły się zatem spekulacje, że nowa marka będzie nazywała się i-Setta, nawiązując do produkowanego pół wieku temu małego samochodu. Postawiono po prostu na „BMW i”.
Początkowo pod nową marką zostaną wprowadzone w 2013 roku dwa modele samochodów – BMW i3 oraz i8. Pierwszy pojazd nazywany do tej pory Megacity Vehicle będzie pierwszym miejskim autem niemieckiego producenta napędzanym wyłącznie silnikiem elektrycznym.
Drugi pojazd z kolei oparty będzie na koncepcie BMW Vision EfficientDynamics i wyposażony w napęd hybrydowy plug-in. Ma to być samochód o wysokich osiągach, odznaczający się zużyciem paliwa i emisją spalin na poziomie małego samochodu.
Oba modele będą zbudowane na koncepcyjnej konstrukcji określanej jako architektura LifeDrive. Do aluminiowego podwozia przymocowane są układ napędowy i kabina pasażerska składająca się z wytrzymałego i bardzo lekkiego tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym CFRP. W obu pojazdach, pomimo ich odmienności, będą stosowane te same komponenty, jak: silniki elektryczne, elektronika i akumulatory litowo-jonowe.
Produkcja BMW i3 oraz i8 będzie odbywać się w zakładach w Lipsku, w które koncern z Bawarii zainwestuje 400 milionów euro, tworząc do 2013 roku 800 nowych miejsc pracy. W celu realizacji nowych przedsięwzięć BMW założyło w Nowym Jorku spółkę BMW i Ventures.
Więcej szczegółów poznamy na nadchodzącym 81. salonie samochodowym w Genewie.