Adrian van Hooydonk urodził się 21. czerwca 1964 roku w holenderskim Echt. Jest absolwentem szwajcarskiego Art Center ze specjalnością samochodowego designu. W 1992 roku rozpoczął pracę w BMW jako designer nadwozia. Od 2000 roku kierował BMW Group Designworks USA. Dyrektorem designu BMW został 1. września 2004 roku, zastępując legendarnego Chrisa Bangle, który objął stanowisko szefa design całego koncernu BMW (marki BMW, Mini, Rolls-Royce).

Z długiego wywiadu wybraliśmy tylko najważniejsze fragmenty,

AutoDesign&Styling: Co tworzy podstawy designu BMW? van Hooydonk: Chcemy, by nasz design był wyraźnym który doceniają ludzie kierujący naszymi samochodami. Musi być precyzyjny i jednoznaczny, a przy tym emocjonalny. Wszyscy prawdopodobnie wiedzą o tym, że każdy nowy model BMW bardzo dobrze się prowadzi i z tego zadowoleni są użytkownicy. Staramy się, by ludzie coś czuli, gdy zobaczą nasze auto.

AutoDesign&Styling: Co myśli Pan o chińskich kopiach waszych samochodwó ? Jako designera ten problem Pana dotyczy najbardziejvan Hooydonk: Chiński rynek bardzo szybko się rozwija. Dzisiaj sprzedajemy w tym kraju stosunkowo dużo samochodów marki BMW i liczby te z roku na rok rosną. Ważne, że ludzie w Chinach kupują samochody marki BMW z tych samych powodów, jak gdzie indziej na świecie – lubią nowoczesną technologię, nowoczesny design, rozwiązania techniczne i detale. Ktoś może jest w stanie stworzyć coś podobnego do BMW, ale nigdy ten pojazd nie będzie jeździł tak jak prawdziwe BMW. Skopiowanie auta nie jest tak łatwe jak skopiowanie telefonu komórkowego. Stąd nie mamy żadnych obaw o zagrożenie z tej strony. Chiny rozwijają się bardzo szybko i oczywiście będą tworzyć oryginalny design. Dzisiaj są dopiero na początku tej długiej drogi.

Źródło: AutoDesign&Styling